تاریخ انتشار: ۱۰:۳۲ - ۱۰ مهر ۱۳۹۸
فرامرز امیدی خبر داد؛

صادرات 212 میلیون دلار کالا از گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه

سرپرست منطقه ویژه اقتصادی کاوه شهرستان ساوه گفت: تا پایان شهریورماه امسال 477 هزار و ٨٠٢ تن کالا به ارزش ٢١٢ میلیون دلار از گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه صادر شده است.

اقتصاد24 - فرامرز امیدی، در تشریح فعالیت‌های گمرک در نیمه نخست  امسال و کالاهایی که از این منطقه صادر می‌شود، با بیان اینکه به طور میانگین ارزش هر تن کالای صادراتی از این گمرک 439 دلار است، افزود: عمده کالاهای صادر شده از این گمرک طی این مدت فرآورده‌ها و مشتقات نفتی از قبیل انواع روغن موتور، هیدروکربن سبک، میلگرد آجدار، آبمیوه، قوطی آلومینیومی، بلورجات و رول دستمال کاغذی بوده است.

امیدی با اشاره به کالاهای ترخیصی از گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه گفت: میزان واردات این گمرک طی این مدت 65 هزار و 716 تن به ارزش 181 میلیون و 433 هزار و 299 دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی و ارزش دلاری 34 درصد افزایش داشته است .

وی همچنین اظهار کرد: ماشین آلات و دستگاه های خط تولید، پوره و کنستانتره، اسانس، پاکت آبمیوه، خمیر الیاف، درب قوطی آسان بازشو و خودرو سواری، از عمده کالاهای وارداتی به این گمرک بوده‌اند.

سرپرست منطقه ویژه اقتصادی کاوه خاطرنشان کرد: در این مدت کشورهای امارات متحده عربی، ترکیه، چین، آلمان، کره جنوبی، هند و ایتالیا بیشترین کالاها را از طریق این گمرک به کشورمان صادر کرده‌اند که امارات متحده عربی با صادر کردن 8 هزار و 980 تن کالا به ارزش 40 میلیون و 174 هزارو 630 دلار در جایگاه اول قرار دارد.

امیدی افزود: طی این مدت کشورهای افغانستان، عراق، پاکستان، ترکیه، ترکمنستان، ایتالیا و آذربایجان عمده خریداران کالاهای ایرانی از طریق این گمرک بودند که کشور افغانستان با خرید 227 هزار و ٣٤٠ تن کالا به ارزش  10٤ میلیون دلار در صدر این کشورها قرار گرفته است.

سرپرست گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه گفت: طی 6 ماهه نخست سال 98 با ترانزیت 95 هزار و 829 تن کالا به ارزش 440 میلیون و 434 هزار دلار شاهد رشد  29 درصدی وزنی و 94 درصدی ارزشی کالاهای ترانزیت شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده‌ایم.

منبع: ایسنا
ارسال نظر