تاریخ انتشار: ۱۳:۱۸ - ۱۱ مهر ۱۳۹۸
با هدف بررسی طرح توسعه منطقه و روند کارهای اقتصادی صورت گرفت ؛

حضور رئیس و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در منطقه آزاد چابهار

الیاس حضرتی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به همراه اعضای این کمیسیون شب گذشته وارد چابهار شدند. رئیس و اعضای این کمیسیون در سفر دو روزه خود (۱۰ تا ۱۱مهرماه ۹۸) از ظرفیت های اقتصادی منطقه آزاد چابهار، طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار بازدید خواهند کرد.

اقتصاد24 - الیاس حضرتی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به همراه اعضای این کمیسیون شب گذشته وارد چابهار شدند. رئیس و اعضای این کمیسیون در سفر دو روزه خود (۱۰ تا ۱۱مهرماه ۹۸) از ظرفیت های اقتصادی منطقه آزاد چابهار، طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار بازدید و در نشستی با استاندار ، مدیر عامل منطقه و فعالین اقتصادی منطقه آزاد چابهار طرح توسعه منطقه و روند کارهای اقتصادی منطقه آزاد چابهار را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند.



نشست رئیس و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با استاندار سیستان و بلوچستان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، معاون حقوقی و امور مجلس دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور، فرمانداران شهرستانهای چابهار و کنارک با موضوع بررسی طرح توسعه منطقه و روند فعالیتهای اقتصادی در راستای رونق تجارت و ترانزیت کالا از طریق بندر راهبردی چابهار در منطقه آزاد چابهار برگزار شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در نشست با رئیس و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: هدف‌گذاری صنایع موردنظر در چابهار در افق ۱۴۰۴ براساس ظرفیت فولاد، پتروشیمی و صنایع پائین دستی آن نسبت به کل کشور استوار خواهد بود.

عبدالرحیم کردی همچنین افزود: ساخت فرودگاه جدید چابهار و تبدیل آن به یک شهرک فرودگاهی منطقه آزاد چابهار را به نقطه قابل اتکایی برای سرمایه‌گذاری در بخش حمل‌ونقل بار و مسافر تبدیل می کند.

وی خاطر نشان کرد: نقش در اقتصاد ملی، اثر بر اقتصاد محلی، انتقال دانش و تکنولوژی، جلب مشارکت جوامع محلی و گسترش تعاملات بین‌المللی پنج راهبرد منطقه آزاد چابهار هستند.

مدیر عامل منطقه آزاد چابهار گفت: حفظ نقشه چابهار در طرح توسعه محدوده منطقه آزاد چابهار از ملزومات این طرح می باشد.

الیاس حضرتی نیز  در نشست با مدیرعامل منطقه آزاد و استاندار سیستان و بلوچستان در چابهار اظهار داشت:توجه به ظرفیت های مناطق آزاد در شرایط فعلی اقتصاد کشور کارساز است.



وی همچنین افزود: چابهار یکی از مناطق خوب ایران است که می‌تواند نقش مهمی در توسعه جنوب شرق داشته باشد و بخشی از مشکلات این منطقه را مرتفع کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تلاش خواهیم کرد تا طرح توسعه محدوده منطقه آزاد چابهار در مجلس شورای اسلامی تصویب شود.

منبع: روابط عمومی سازمان منطقه آزاد چابهار
ارسال نظر