تاریخ انتشار: ۰۸:۰۰ - ۰۲ آبان ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
در گفت‌وگو با اقتصاد۲۴ مطرح شد؛

تعطیلی تالارهای پذیرایی رو به افزایش است/ بنا به ملاحظات، میزان تغییر شغل قابل رسانه‌ای شدن نیست

رییس اتحادیه تالارهای پذیرایی گفت: آماری که از تالارها گرفته شد این بود که پرکارترین تالارها در شهرستان تهران حدوداً 140 برنامه در سال دارند که با این حساب، تالارها بیش از 6 ماه در سال تعطیل هستند.

اقتصاد24- تالار پذیرایی یکی از اصلی‌ترین موارد برگزاری مراسم عروسی است. عوامل متعددی در کمرنگ شدن امر ازدواج و ترس جوانان از برگزاری مراسم دخیل هستند که یکی از آن‌ها بالا بودن هزینه تالار و باغ تالارها به ویژه در پایتخت است. حال سوال اینجاست کاهش تعداد تالارها، کم شدن رقابت و نبود یارانه برای این مراکز آن هم در کلانشهری مثل تهران چقدر در بالارفتن هزینه این سالن‌های پذیرایی موثر بوده است؟

خسرو ابراهیمی‌نیا، رییس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران در این خصوص به اقتصاد24 گفت: در اطراف تهران، طی دو سال اخیر، تالارهای بسیار مجلل زیادی احداث شده و حتی برخی جواز کسب نیز ندارند که بخش عظیمی از مشتریان و متقاضیان شهرستان تهران جذب این سالن‌ها شدند و در نتیجه با کاهش بسیار شدید جذب مشتری در تالارهای تهران مواجه شده‌ایم.

وی افزود: مسائل مختلف مالیاتی و عوارض‌های گوناگون، گریبان‌گیر تالارهای شهرستان تهران شده که نسبت به  تالارهای اطراف تهران بیشتر است، زیرا مواردی که برای تالارهای تهران درنظر گرفته می‌شود با سخت‌گیری بالایی همراه است.

ابراهیمی‌نیا تصریح کرد: با توجه به مشکلات و مسائل مذکور، ریزش قابل توجهی در جذب مشتری در تالارهای تهران داشته و داریم. با توجه به شرایط اقتصادی مردم و بالا بودن متراژ سالن‌ها و اینکه تالارداران مجبور هستند برای نگهداری آن‌ها هزینه بالایی را لحاظ کنند، بسیاری از تالارها در آستانه تعطیلی و تغییر شغل قرار دارند.

میزان تعطیلی تالارهای پذیرایی قابل رسانه ای شدن نیست


رییس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران درباره چرایی تعطیلی تالارهای پذیرایی افزود: در تعطیلی تالارها عوامل زیادی تاثیرگذار است. به‌ دلایلی همچون تغییر دکوراسیون که این موضوع خود زمان‌بر بوده و باعث می‌شود تالار حداقل یک تا دو سال بسته بماند و بالا بودن هزینه‌ها و اینکه درآمدشان کمتر از هزینه‌هایشان است کار را به جایی رسانده که برخی صاحبان تالارها تصمیم به تعطیلی و یا تغییر شغل بگیرند و این میزان نسبت به سال گذشته رقم قابل توجهی است که عدد دقیق آن بنا به ملاحظات اتحادیه قابل رسانه‌ای شدن نیست.

وی عنوان کرد: آماری که از تالارها گرفته شد این بود که پرکارترین تالارها در شهرستان تهران حدوداً 140 برنامه در سال دارند که با این حساب، تالارها بیش از 6 ماه در سال تعطیل هستند. کار تالارها همانند رستوران نیست که در هر وعده از روز برنامه و پذیرایی داشته باشند چون تالارها فقط با رزرو از چندماه قبل کار می‌کنند.

تعداد تعطیلی تالارهای پذیرایی رو به افزایش است


ابراهیمی‌نیا خاطرنشان کرد: ایام محرم و صفر، ایام دهه فاطمیه، ماه مبارک رمضان و روزهای شهادت ائمه اطهار و اینکه مشتریان بیشتر تمایل دارند که در آخر هفته مراسم‌شان اجرا شود شرایطی را ایجاد کرده که در مجموع تالارها بیش از 6 ماه بسته باشند.

رییس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران در پایان عنوان کرد: در حال حاضر با توجه به شرایط اقتصادی جامعه و گرانی‌ها، اغلب تالارهای پذیرایی صرفاً برای بقای خود، کارشان را ادامه می‌دهند و به‌دنبال سود نیستند و میانگین مبلغ تالارهای تهران از 25 تا 35 هزار تومان برای هر نفر محاسبه می‌شود.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
سلام خسته نباشین،لطفاخواهش میکنم تالارهای کرمان روبازکنید....خواهش میکنم
ارسال نظر