تاریخ انتشار: ۰۹:۴۴ - ۰۱ آبان ۱۳۹۸

طبخ ۸۴ تن آش نذری برای ۲۸ صفر در شیراز

مدیر پشتیبانی گروه فرهنگی مذهبی کمیل گفت: امسال ۸۴ تن آش نذری به مناسبت ایام وفات پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع)، در شیراز طبخ و توزیع می‌شود.

اقتصاد24- علی اسلامی شامگاه سه‌شنبه ۳۰ مهر در یک کنفرانس خبری از مشارکت نزدیک به یکهزار و۳۰۰ نفر در پخت بزرگترین آش نذری جهان در شیراز خبر داد و گفت: بیستمین سالی است که قرار است این آش طبخ شود. در ابتدا یک تن پخت انجام می‌شد اما اکنون به ٨۴ تن رسیده و هر یک از ملزومات این آش بیش از یک تن است.

او در خصوص روند پخت این آش نیز عنوان کرد: در گام اول و از روز پنجشنبه دوم آبان ماه مراحل مقدماتی پخت آش آغاز می‌شود و به مرور زمان مواد لازم به آن اضافه خواهد شد.

اسلامی با اشاره به فعالیت خیرین در پخت آش نذری، در خصوص جذب نذورات مالی افراد گفت: علاقمندان می‌توانند با مراجعه به محل پخت آش نسب به اهدای نذورات خود اقدام کنند.

او یادآور شد: زمان توزیع این آش از ساعت ۵ صبح روز بیست و هشتم صفر پیش‌بینی شده و جامعه هدف افراد بی بضاعت، مستمندان و مراجعه کنندگان به محل پخت آش نذری خواهد بود.پیش‌بینی می‌شود نزدیک به ۶۵ هزار نفر از این نذر بهره‌مند شوند.

اسلامی تاکید کرد: هیچ محدودیتی برای جذب خیران وجود ندارد و سعی شده از تمام ظرفیت‌های خیرین استان بهره برده شود.

مدیر پشتیبانی گروه فرهنگی مذهبی کمیل در خصوص ثبت معنوی این آش نذری نیز عنوان کرد: مستند سازی برای ثبت معنوی این اقدام انجام شد اما ایراداتی در این خصوص مطرح شده و موضوع تاکنون بلاتکلیف مانده است.

اسلامی با اشاره به عدم حمایت دستگاه‌های دولتی در طبخ این آش نیز عنوان کرد: دستگاه‌های دولتی هیچ حمایتی نکرده‌اند. اداره گاز نیز قرار بود نسبت به تامین گاز مورد نیاز اقدام کند اما انجام نشده و تنها اداره آب همکاری داشته است.

منبع: ایسنا
ارسال نظر