تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۰۱ آبان ۱۳۹۸
زمانی:

ارتقاء سطح فرهنگ عمومی یک اصل برای توسعه است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: معاونت فرهنگی باید ارتقاء سطح فرهنگ عمومی را بعنوان یک اصل برای توسعه، در دستور کار خود قرار دهند.

اقتصاد24 - اسماعیل زمانی در نشستی با حضور معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و هیأت همراه، با تأکید بر این موضوع که زیرساخت های ما به مسائل فرهنگی مربوط می شود، گفت: باید بر روی زیرساخت های عمومی نظیر آموزش، بهداشت و فرهنگ بیشتر کار کنیم در همین راستا حوزه معاونت فرهنگی این مأموریت را برعهده گرفته و باید ارتقاء سطح فرهنگ عمومی را بعنوان یک اصل برای توسعه در دستور کار خود قرار دهند؛ چرا که اصلی ترین توسعه، توسعه انسانی است.

زمانی مسائل فرهنگی و اجتماعی در منطقه آزاد اروند را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: تا زمانی که توسعه انسانی در جامعه ای شکل نگیرد، مابقی توسعه ها در تمدن سازی چندان نقشی ندارند.

وی خاطر نشان کرد: توسعه انسانی تنها از راه بالا بردن فرهنگ عمومی میسر خواهد شد.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، مدیران فرهنگی باید سعی کنند سطح سواد و معلومات خود را در این حیطه بالا برده و علاوه بر آن از مشاورین ملی نیز استفاده کنند.

زمانی مجموعه توان کشور در حوزه فرهنگی را بسیار بالا عنوان کرد و تأکید داشت: نباید خود را به امکانات و ظرفیت های محلی محدود کنیم بلکه باید از ظرفیت های ملی و بین المللی بهره برده و به سمت بومی سازی سوقشان دهیم.

وی تصریح کرد: اهداف و خروجی های فرهنگی باید کاملا مشخص و با عدد و رقم قابل احصاء باشند. وقتی می گوییم سطح فرهنگ عمومی باید بالا رود یک بحث خیلی کلی است؛ راه درست این است که خروجی اش به شکل آمار باشد.

منبع: فرینا
ارسال نظر