تاریخ انتشار: ۱۴:۰۸ - ۰۸ آبان ۱۳۹۸
گزارش اقتصاد۲۴ از معاملات امروز تالار شیشه‌ای؛

شاخص بورس صعود کرد

شاخص بورس در جریان معاملات امروز تالار شیشه ای ۳۷۰۱ واحد صعود کرد.

سحر گلی‌زاده، اقتصاد24 - پس از پشت سر گذاشتن دو روز کاری و خنثی شدن اثر شاخص کل در این دو روز، به آخرین روز هفته می‌رسیم. جایی که انتظار نمی‌رود نبرد عرضه و تقاضا پررنگ باشد و توزیع نقدینگی در کل بازار یک احتمال قوی به شمار می‌رود.

در همین رابطه امیرحسین بنی صدر تحلیلگر بازار سرمایه به خبرنگار اقتصاد24 گفت: عقب‌نشینی فروشندگان در روز دوشنبه و در زمان رشد قیمت‌ها، انتظارات را برای تداوم این روند در روز جاری نیز افزایش داد، اما از سویی رشد حجم خرید و فروش‌های بورسی در روزهایی که تقاضا بر عرضه حاکم است را نمی‌توان به عنوان یک عامل مثبت تلقی کرد چون هرچه خریداران بیشتر می‌شوند برای ثبت معاملات بیشتر باید فروشندگان بیشتری نیز در قیمت‌های رشد یافته حضور داشته باشند و ثبت حجم‌های بالاتر نشان می‌دهد که خریداران روزهای گذشته دید کوتاه‌مدتی دارند و پس از چند جهش جزئی قیمت‌ها به سرعت در جبهه فروش خودنمایی می‌کنند. تداوم روند رو به رشد بازار سهام در حال حاضر بیش از هرچیز به بازگشت تقاضاهای دور شده از بازار سهام وابسته است.

در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه 2 میلیارد و 415 میلیون با حق‌تقدم به‌ارزش 929 میلیارد تومان در 298 هزار مورد دادوستد شد و شاخص بورس با رشد 3701 واحدی در ارتفاع 309 هزار و 671 واحد قرار گرفت.

نمادهای معاملاتی پالایش گروه رمپنا 152.46 هزار واحد، فولاد مبارکه اصفهان138.98 هزار واحد و پالایش نفت تبریز100.83 بیشترین اثر افزایشی رشد دماسنج بازار سرمایه را رقم زدند. همچنین نمادهای معاملاتی پتروشیمی پارس پتروشیمی جم و پتروشیمی نوری با افت شاخص خود مانع افزایش شاخص این بازار شدند.

در پی این معاملات شاخص‌های اصلی بازار سهام هم روز مثبتی را طی کردند به طوری که شاخص قیمت 991 واحد و شاخص کل 2619 واحد رشد کردند.
ارسال نظر