تاریخ انتشار: ۲۰:۰۵ - ۰۸ آبان ۱۳۹۸

روحانی فرارسیدن سالروز استقلال جمهوری ترکیه را تبریک گفت

رئیس جمهوری در پیامی به «رجب طیب اردوغان» ضمن تبریک فرارسیدن سالروز استقلال جمهوری ترکیه، تاکید کرد: تحولات یک دهه اخیر در منطقه و نقش برجسته‌ای که جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه در کمک به حل مسائل ایفاء کرده‌اند، نشان داده که همراهی دو کشور بزرگ همسایه با یکدیگر می‌تواند در تضمین صلح و امنیت و ثبات کشورهای منطقه تعیین کننده باشد.




اقتصاد24- به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این پیام خطاب به «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه،  فرارسیدن سالروز استقلال جمهوری ترکیه را به وی و مردم این کشور صمیمانه تبریک گفت.
وی در این پیام تصریح کرد: خوشبختانه روابط تاریخی، دوستانه و برادرانه دو ملت ایران و ترکیه همواره روند رو به رشدی داشته است.

رئیس جمهوری در این پیام اظهار داشت: تشکیل شورای عالی همکاری و برگزاری منظم نشست‌های آن شورا و همچنین برگزاری کمیسیون‌های تخصصی مختلف فی‌مابین مانند کمیسیون مشترک اقتصادی، کمیسیون مشترک حمل و نقل و کمیته راهبردی کشاورزی، به روابط دو جانبه تحرک بیشتری بخشیده است.
روحانی عنوان کرد: تحولات یک دهه اخیر در منطقه و نقش برجسته‌ای که جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه در کمک به حل مسائل ایفاء کرده‌اند نیز، نشان داده که همراهی دو کشور بزرگ همسایه با یکدیگر می‌تواند در تضمین صلح و امنیت و ثبات کشورهای منطقه تعیین کننده باشد.
رئیس جمهوری اسلامی ایران در این پیام تبریک از خداوند متعال، سلامتی،  موفقیت و بهروزی و سربلندی مردم جمهوری ترکیه را مسألت کرد.

منبع: ایرنا


ارسال نظر