تاریخ انتشار: ۱۰:۰۴ - ۱۲ آبان ۱۳۹۸
در واحد موادرسانی فولاد مبارکه اجرایی شد

دریچه‌های تخلیۀ غبار کوره‌های قوس مجتمع فولاد سبا اتوماتیک شد

با تلاش و پیگیری کارکنان واحد موادرسانی مجتمع فولاد سبا و با همکاری واحد بومی‌سازی دریچه‌های تخلیۀ غبار داست سیلوی کوره‌های قوس شمارۀ 1 و 2 این مجتمع از حالت دستی به اتوماتیک ارتقا یافت.

اقتصاد 24- مهدی قاسمی سرپرست واحد موادرسانی مجتمع فولاد سبا ضمن تأیید این خبر گفت: با توجه به ملاحظات ایمنی تخلیه غبار داست سیلوی کورههای قوس و اینکه این کار قبلا با دریچههای دستی انجام میشد، تیمی متشکل از گروههای مکانیک، برق، تولید، موادرسانی، بومیسازی و دفتر فنی تعمیرات و شرکتهای داخلی تشکیل شد و در نهایت عملکرد این دریچهها از حالت دستی به اتوماتیک تغییر وضعیت پیدا کرد.
وی با تأکید بر اینکه دستی بودن این دریچهها هنگام تخلیه میتوانست ایمنی کارکنان را با مخاطره مواجه سازد تصریح کرد: با توجه به این امر و اینکه اتوماتیک شدن آنها میتواند شرایط زیستمحیطی را ارتقا دهد، این کار در دستور کار قرار گرفت.
در این خصوص مهدی کاظمی کارشناس مکانیک واحد نیز افزود: علاوه بر اتوماتیک شدن، تهیۀ قطعات یدکی موردنیاز از داخل با همکاری دفتر فنی تعمیرات از دیگر مزایای اجرای این پروژه بود.
سرپرست واحد موادرسانی در خاتمه از حمایتهای مدیریت مجتمع فولاد سبا، رئیس واحد فولادسازی و همچنین از همکاری واحدهای بومیسازی، دفتر فنی تعمیرات و شرکت کیان کنترل قدردانی کرد.
ارسال نظر