تاریخ انتشار: ۱۳:۳۸ - ۲۰ آبان ۱۳۹۸
عفیفی پور خبر داد؛

ابتکار بندر شهید رجایی برای ایجاد کمپین فم تریپ « دریا را ببین »

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی گفت: بندر شهید رجایی به دنبال ایجاد یک جنبش فراگیر به منظور بهره مندی گروه های اثرگذار مردمی به ویژه خانواده ها از لذت دیدن جاذبه های پایتخت دریایی ایران است.

اقتصاد24 - اله مراد عفیفی پور که در جمع اعضای تیم شرکت کننده در نخستین فم تریپ دانشجویی بازدید از جاذبه های صنعت دریانوردی به میزبانی بندر شهید رجایی سخن می گفت، با اشاره به ۲۰۰میلیارد تومان طرح دریایی و بندری قابل افتتاح و کلنگ زنی در این استان افزود: در دور جدید تحریم های آمریکا علیه صنعت دریانوردی کشور، با عنایت خداوند و تدبیر و مسئولیت پذیری هیچ طرح سرمایه گذاری و توسعه ای در بندر شهید رجایی متوقف نشده است.

عفیفی پور با اشاره به  نهضت توسعه زیرساخت های گردشگری دریایی در این استان طی سه سال اخیر، از ایفای اثرگذار مسئولیت های اجتماعی توسط سازمان بنادر و دریانوردی سخن به میان آورد و افزود: علاوه بر ساخت ۷۰ اسکله شناور که بخش عمده آنها در حوزه  گردشگری بوده  طی یک دهه اخیر، در حال حاضر نیز  شش فروند جدید در حال ساخت است که تا پایان سال در نقاط مختلف استان نصب و به بهره برداری می رسد.

وی با تشریح ظرفیت های ویژه گردشگری دریایی در سواحل خلیج فارس، دریای عمان و جزایر ایرانی، برگزاری تورهای رایگان آشناسازی(فم تریپ) را یکی از ابزارهای بازاریابی و تبلیغات رسانه ای دانست و اظهار داشت: ستاد ویژه ای در اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ایجاد شده تا با انجام ابتکاراتی همچون راه اندازی کمپین "دریا را 360 درجه ببین" از طریق ایجاد هشتگ (SeeSea360#) و اجرای مستمر تورهای فم تریپ طبق یک برنامه زمانبندی شده در نیمه دوم امسال، تمرکز و توجه افکار عمومی مردم را با دریا و بندر و ساحل گره بزند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با تاکید بر اینکه اقشار مختلف مردم به ویژه خانواده ها باید جاذبه های صنعت دریانوردی کشور از جمله توانمندی های بنادر بازرگانی و عملیات های دریایی را از نزدیک ببینند، گفت: دستاورد این فم تریپ ها معرفی جاذبه های بندری، گردشگری دریایی و صنعت دریانوردی به مردم در استان ساحلی کشور به شکلی اثرگذار، تولید محتوای چندرسانه ای و نشر آن در شبکه های اجتماعی و ایده هایی از این قبیل خواهد بود.

عفیفی پور با بیان این مطلب که به دنبال ایجاد یک جنبش اجتماعی فراگیر به منظور بهره مندی مخاطبان مردمی به ویژه خانواده ها از لذت دیدن جاذبه های پایتخت دریایی ایران هستیم، عنوان کرد: استفاده از ظرفیت‌های دریایی در حوزه گردشگری یکی از مؤثرترین راه‌های توسعه پایدار در کشورهای پیشرفته است که متاسفانه این ظرفیت در استان هرمزگان ناشناخته باقی مانده و کمتر به این موضوع توجه شده است.

وی ادامه داد: ما تلاش کرده‌ایم ظرفیت‌های گردشگری دریایی استان هرمزگان را معرفی کرده و این فرصت را فراهم کنیم تا افرادی که در این زمینه صاحب ایده هستند و می‌خواهند بهره‌برداری و سرمایه‌گذاری کنند وارد این حوزه شوند.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی اضافه کرد: بیش از ۸۰ درصد گردشگری و سفرهای دریایی کشور در استان هرمزگان اتفاق می‌افتد و این ظرفیتی که در اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ایجاد شده بسیار چشم گیر است.

عفیفی پور بیان کرد: بندر شهید حقانی بندرعباس به عنوان بزرگترین پایانه مسافری دریایی کشور جایگاه ویژه‌ای را در حوزه گردشگری و سفرهای دریایی به خود اختصاص داده و موجب به فعلیت در آمدن ظرفیت‌های بالقوه نقاط گردشگری دیگری همچون جزایر هرمز، لارک و هنگام شده است.

وی ادامه داد: ديدگاه جوانان امروز مبتني نگاهی فنی و علمی با رویکرد استفاده از تکنولوژی و فناوری‌های روز دنیا برای بهره‌برداری بیشتر از این ظرفیت‌هاي دريايي و بندري است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به توسعه بندر شهید رجایی به عنوان پیشانی اقتصاد مقاومتی کشور، اظهار کرد: بندر شهید رجایی به عنوان بزرگ‌ترین بندر تجاری کشور یک نقطه جغرافیایی کاملاً استراتژیک است که اثربخشی خود را در حوزه اقتصاد دریامحور کاملا انجام داده و با ورود سرمایه‌گذاران متعدد، اهم فعالیت‌ها را در بخش غیر دولتی انجام می‌دهد.

عفیفی پور استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان را از جمله تعهدات این سازمان نسبت به جامعه دانشگاهی و دانشجویی برشمرد و افزود: در بخش های زیادی از حوزه کاری بنادر، ابزارهای تجهیزات و فناوری های استفاده شده در فرآیندهای تخلیه و بارگیری توسط شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی تولید شده است.

"محمد دلپسند" معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی هرمزگان و مدیر خبرگزاری ایسنا منطقه خلیج فارس نیز طی سخنانی گفت: مجاهدت‌های در حال انجام در بندر شهید رجایی بسیار شگفت انگیز و موجب غرور و بالندگی است که لازم می‌دانم به تمامی عوامل این مجموعه خداقوت بگویم.

دلپسند افزود: ما در مجموعه جهاد دانشگاهی و خبرگزاری ایسنا آماده هستیم تا با آمادگی‌کامل در کنار مجموعه بنادر و دریانوردی استان هرمزگان باشیم و همچنین در حوزه فعالیت‌های دانش‌بنیان، اجرا و توسعه فعالیت‌های آموزش‌های دریایی با قدرت ورود کنیم.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهي استان آمادگی خود را برای توسعه و تحکیم پیوند جامعه دانشگاهی، به ویژه اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها با مجموعه بنادر و دریانوردی استان اعلام‌ می‌کند، اظهار کرد: در خصوص مباحثی که نیاز به نیازسنجی و زمینه‌سنجی دارد  و به ویژه اجرای دوره‌های آموزشی در سطوح بین‌المللی مجموعه جهاد دانشگاهی آماده است تا شرایط لازم را برای اجرای این دوره‌ها مهیا کند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی هرمزگان با اعلام آمادگی این مجموعه جهت برگزاری رویدادهایی از قبیل ایده شو، اضافه کرد: در حوزه گردشگری دریایی، استارتاپ‌های دریایی و بندری جهاد دانشگاهی دارای تجربه و تخصص و مدل خاصی است و این آمادگی را دارد که در حوزه گردشگری دریایی و وارد کردن علوم و فنون نوین توسط شرکت‌های دانش‌بنیان ایفای نقش کند.

مدیر خبرگزاری ایسنا منطقه خلیج فارس با تقدیر از همکاری ها و ابتکارات روابط‌عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، خاطرنشان کرد: استان هرمزگان به عنوان پایتخت دریایی ایران علی‌القاعده باید سهم بیشتری را در رسانه‌های سراسری به خود اختصاص دهد؛ بر همین اساس، این‌ خبرگزاری چه در استان هرمزگان و چه در سطح ملی از قبل هم آمادگی خود را برای تاسیس سرویس ویژه بنادر و دریانوردی اعلام کرده که ما همچنان بر این پیشنهاد خود مصر هستیم و آمادگی داریم در این زمینه سرویس ویژه فعالیت‌های دریایی و بندری را ایجاد کنیم.

یادآور می شود، فم‌تریپ (familiarization trip) یا تورآشنا سازی، یکی از رایج ترین تکنیک‌های بازاریابی است که معمولا برای افراد تاثیر گذار در یک چرخه سفر، طراحی می‌شود. این رویداد به تورهای بازدید خاصی اطلاق می‌شود که به صورت رایگان یا ارزان برای گروهی خاص از مردم و به منظور آشنایی آن‌ها با جاذبه‌های یک منطقه یا صنعت برگزار می شود.

منبع: فرینا
ارسال نظر