تاریخ انتشار: ۱۱:۴۱ - ۲۴ آبان ۱۳۹۸
سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت اعلام کرد:

سرمایه‌گذاری 3 هزار میلیارد تومانی برای داخلی سازی 99 قطعه خودرو

سرپرست معاون امور صنایع وزارت صمت در مراسم میز سوم کشوری تعمیق ساخت داخل قطعه خودرو و صنایع مرتبط در تبریز گفت: مفتخرم برای یک کار مقدس در تبریز حاضر شده ام، تولید امری مقدس است، ۷ برنامه محوری داریم که اولین آن رونق تولید و تعمیق ساخت داخل است.

اقتصاد 24- مهدی صادقی نیارکی افزود: نهضت ساخت داخل ذیل برنامه رونق تولید برنامه ریزی شد، خوداتکایی امری مقدس است و به همین خاطر اسم نهضت را برای ساخت داخل آورده ایم.

وی ادامه داد: رهبری یکی از شرایط توسعه کشور را استقلال صنعتی دانسته اند و فرموده اند باید در تمام زمینه های صنعتی بر روی پای خود بایستیم و توانایی های خود را بکار بگیریم.

صادقی نیارکی اضافه کرد: برون گرایی اقتصاد مورد تاکید مقام معظم رهبری هست و فرموده اند که تعمیق ساخت داخل با نگاه به درون و تکیه به ظرفیت ها و برونگرایی یک ضرورت است.

وی تصریح کرد: اهداف کیفی توسعه ساخت داخل تا ۱۴۰۰ مبتنی بر اسناد بالادستی است و عمق بخشی به ساخت داخل از مونتاژ به نوآوری را در برمی گیرد.

سرپرست معاونت امور صنایع گفت: بستر سازی برای دورن سازی و برونگرایی در بخش های تولیدی را دنبال می کنیم.

صادقی نیارکی افزود: رشد مثبت اکثر تولیداتی که عمق ساخت داخل دارند را امسال مشاهده کردیم.

وی خاطرنشان کرد: ۱۰ میلیارد دلار واردات تا ۱۴۰۴ باید به ساخت داخل تبدیل شود.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت اضافه کرد: برای تحقق ساخت ۱۰ میلیارد دلار واردات نیازمند سرمایه گذاری هستیم و باید حدود ۴.۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری انجام دهیم.

صادقی نیارکی اعلام کرد: در میز اول ۳۲ سازنده برای ساخت ۳۵ قطعه به ارزش ۷۴۰ میلیارد تومان و با کاهش ارزبری ۸۵ میلیون یورو اعلام آمادگی کردند که ۲۱ قطعه در کمتر از ۴ ماه به تولید انبوه رسید.

وی گفت: میز دوم برای ساخت ۴۲ قطعه توسط ۳۶ سازنده با ارزش ۱۱۲۵ میلیارد تومان و کاهش ارزبری ۹۱ میلیون یورو برگزار شد و کمتر از یکماه ۷ پروژه آن به بهره برداری رسید.

سرپرست معاونت امور صنایع ادامه داد: میز سوم برای ساخت ۲۲ قطعه توسط ۲۱ سازنده به ارزش ۱۳۳۶ میلیارد تومان و کاهش ارزبری ۹۹ میلیون یورویی برگزار شد.

صادقی نیارکی اضافه کرد: وارداتی و ارزبر بودن قطعات و توجه به عمق ساخت داخل، توجه به قطعات خودروهای پرتیراژ و تحقق تولید نمونه اولیه یا تولید انبوه در کوتاه مدت از ویژگی ها و شرایط انتخاب قطعات میز سوم است.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت خاطر نشان کرد: در مجموع و از برگزاری این 3 میز تخصصی در صنعت خودرو ۲۷۵ میلیون یورو و بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان کاهش ارزبری و ارزش قراردادها در برداشته است.

صادقی نیارکی تصریح کرد: تا پایان آذرماه میز تعمیق صنایع برق و مخابرات را برگزار خواهیم کرد.

منبع :شاتا
ارسال نظر