تاریخ انتشار: ۱۰:۴۳ - ۰۱ آذر ۱۳۹۸

گزارش تکان دهنده وزارت بهداشت یمن از تاثیر جنگ بر کودکان این کشور

وزارت بهداشت یمن اعلام کرد، صد هزار کودک سالانه در این کشور به دلیل جنگ، بیماری‌ و سوء تغذیه جان خود را از دست می‌دهند.

اقتصاد24- به نقل از المیادین، وزارت بهداشت یمن اعلام کرد: سالانه صد هزار کودک به دلیل جنگ، بیماری، سوء تغذیه و نبود داروهای مورد نیاز  به خاطر محاصره ظالمانه دشنم سعودی جان خود را از دست می‌دهند.

در همین راستا، طه المتوکل، وزیر بهداشت یمن خاطرنشان کرد: حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن در یمن به بیماری وبا مبتلا شده‌اند که حدود ۳۷۵۰ تن از آنها جان خود را به خاطر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند و ۳۲ درصد آنها کودک هستند.

وی در ادامه افزود: در نتیجه حملات هوایی مستقیم جنگنده‌های سعودی ۷ هزار و ۲۰۰ کودک یمنی تاکنون کشته و زخمی شده‌اند و بیش از ۸۰۰ کودک دچار معلولیت شده‌اند.

المتوکل همچنین تصریح کرد: ۸۶  درصد از کودکان زیر پنج سال از یکی از انواع کمبود آهن رنج می‌برند و ۴۶ درصد آنها نیز دچار لکنت زبان هستند. ۸۰ هزار کودک هم دچار اختلالات روحی به علت صدای هواپیماها و صدای انفجار موشک‌ها هستند.

وزیر بهداشت یمن خاطرنشان کرد: تجاوزگری، تداوم محاصره و هدف قرار دادن زیرساخت‌ها باعث شده کودکان یمنی از حق سلامتی و زندگی محروم شوند.

وی گفت: ۴۲ هزار بیمار از میان ۳۲۰ هزار بیمار ناتوان از درمان در خارج از یمن به خاطر بسته بودن فرودگاه صنعاء جان خود را ازدست داده‌اند و ۳۰ درصد از آنها کودک هستند.

حملات ائتلاف عربی به یمن منجر به کشته و زخمی شدن شدن هزاران نظامی و غیرنظامی، تخریب زیرساخت‌های یمن، شیوع بیماری‌ها از جمله وبا و قحطی در برخی از مناطق این کشور شده است و طبق اعلام سازمان ملل، یمن بدترین بحران انسانی جهان را تجربه می‌کند و نزدیک به ۸۰ درصد مردم این کشور به همه انواع کمک‌های انسانی و حمایتی نیاز دارند.

منبع: ایسنا
ارسال نظر