تاریخ انتشار: ۱۱:۵۶ - ۰۵ آذر ۱۳۹۸
رحمانی برنامه تا ۱۴۰۰را تشریح کرد :

بومی سازی بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار اقلام وارداتی برقی تا ۱۴۰۰

وزیر صمت گفت: مقرر شد تا افق ۱۴۰۰ حدود ۵۰۰ میلیون دلار از اقلام وارداتی در حوزه برق و الکترونیک و مخابرات است.

اقتصاد 24- رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت برق، الکترونیک و مخابرات، اظهار کرد: ایام الله هفته بسیج، روزهایی پرافتخار برای ملت است.همه کسانی که دور این میز ساخت داخل نشسته اند، رزمندگان جبهه اقتصادی و بسیجی هستند، مقام معظم رهبری تولید را امری جهادی و کار مقدسی دانسته اند.

او بیان کرد: امنیت کشورمان ارزان به دست نیامده است و نباید این موضوع را فراموش کنیم، برگزاری این میز ساخت داخل در ۵ آذر و در ایام الله بسیج یک پیام و جهت گیری دارد.

رحمانی تصریح کرد: حس من امروز در این‌ میز تعمیق ساخت داخل، حس غرور و افتخار است، امروز یک روز تاریخی و استثنایی است و جمع شدیم تا در واقع یک عملیات دیگر ساخت داخل را که یک جبهه جدید است، شروع کنیم.

وی افزود: ۲۶ شرکت داخلی امروز در این میز سازنده هستند و قرارداد و تفاهم نامه برای ساخت داخل می بندند.باید از شرکتهایی که داخلی سازی دارند به نحو شایسته ای تقدیر کنیم.

وزیر صمت با اشاره به اینکه از ابتدای مسئولیتم در وزارت صمت، مقام معظم رهبری بر روی ساخت داخل تاکید داشته اند‌، بیان کرد: مقام معظم رهبری راهبرد و راهکار اساسی حل مشکلاتی مانند تورم و بیکاری و‌. .. را رونق تولید دانسته اند، در وزارت صمت با برنامه ریزی به این حوزه وارد شدیم و برنامه داریم که ۱۰ میلیارد دلار واردات را تا افق ۱۴۰۰ ساخت داخل کنیم که ۵۰۰ میلیون دلار آن در حوزه برق و الکترونیک و مخابرات است.

او تاکید کرد: یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار آن در حوزه قطعات و خودرو است و تا کنون ۴۰۰ میلیون دلار آن را انجام دادیم و تا پایان سال به ۵۰۰ میلیون دلار هم خواهیم رسید.۱۷ درصد از دانشجویان در رشته های برق و الکترونیک و مخابرات و IT هستند، این ظرفیت خوبی است.

رحمانی افزود: موضوع صادرات با اولویت به ۱۵ کشور همسایه، از محورهای ۷ گانه وزارت صمت برای امسال است، ۲ برابر شدن صادرات به کشور های همسایه تا ۱۴۰۰ را دنبال می کنیم.
ارسال نظر