تاریخ انتشار: ۰۷:۰۲ - ۱۵ آذر ۱۳۹۸
مدیرعامل بیمه تعاون در گفتگو با اقتصاد۲۴:

استارت آپ های بیمه رقیب نمایندگان بیمه نیستند/ در دنیا هم بیمه‌ها از طریق نمایندگان به فروش می‌رسد

یونس مظلومی با بیان اینکه استارت آپ های بیمه ای برای نمایندگان بیمه ضرری ندارند و ضرری هم نخواهند رساند، گفت: این استارت آپ ها رقیب نمایندگان شرکت های بیمه نیستند.

سحر گلی‌زاده، اقتصاد24 - بررسی آمار نشان می‌دهد که سرعت رشد صنعت بیمه در ایران بالاتر از میانگین منطقه و جهان بوده و با وجود افت ضریب نفوذ بیمه در منطقه خاورمیانه و ثابت ماندن آن در جهان، این شاخص در ایران روندی افزایشی داشته است.

با توجه به فعالیت استارت آپ ها که با تکیه بر دانش‌های جدید توسعه یافته‌اند و همچنین افزایش شناخت مردم از این صنعت، شاخص‌های مختلف صنعت بیمه در ایران رو به بهبود قدم برداشته اند و جالب این است که در برخی بخش‌ها سرعت رشد آن از میانگین جهانی و منطقه نیز بالاتر بوده است.

بر این اساس، ضریب نفوذ بیمه در کشور از ۲.۳ درصد در سال ۹۶ به ۲.۳۸ درصد در سال ۹۷ افزایش داشته است که برآوردها از تداوم افزایش در سال ۹۸ حکایت دارد. نگاهی به روند رشد ضریب نفود بیمه در کشور در طی ۱۰ سال گذشته نشان می‌دهد که این شاخص از سال ۸۸ تاکنون به صورت تدریجی روندی صعودی را طی کرده و از ۱.۳ درصد در سال ۸۸ به ۲.۳۸ درصد در سال ۹۷ رسیده است.



اما با این تفاسیر ضریب نفوذ بیمه در ایران نسبت به میانگین جهانی بسیار پایین است که این مسئله ریشه در عوامل مختلفی دارد.

در همین رابطه یونس مظلومی مدیرعامل بیمه تعاون درباره راهکار افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور به خبرنگار اقتصاد24 گفت: شرکت های بیمه باید محصولات جدیدی را ارائه دهند تا مردم را مشتاق به خرید بیمه نامه از شرکت های بیمه کنند. همچنین مردم بسته به نیاز خود آن محصولات را خریداری می کنند و این نوعی راهکار برای افزایش ضریب نفوذ بیمه است.

وی افزود: شرکت های بیمه و نمایندگان آنها باید محصولات موجودی که در شرکت های بیمه وجود دارد و کسی به آن توجهی ندارد را شناسایی و با تبلیغات مناسب سبب فروش آن محصولات شوند.

مدیرعامل بیمه تعاون درباره نقش استارت آپ های بیمه در کشور در افزایش ضریب نفوذ بیمه بیان کرد: اعتمادی که مردم نسبت به استارت آپ های بیمه ای کسب می کنند بر اساس تاییدیه های بیمه مرکزی است. در دنیا عمده فروش محصولات بیمه ای براساس فروش چهره در چهره است زیرا خریدار در این نوع از خرید می تواند راحت تر به نمایندگان بیمه اعتماد کند تا اینکه از طریق استارت آپ ها بیمه نامه خریداری کند.

استارت آپ های بیمه رقیب نمایندگان بیمه هستند؟

مظلومی در ادامه بیان کرد: فروش بیمه نامه هایی که به صورت الکترونیکی است چه به صورت استارت آپ و چه به صورت مستقیم، از طریق خود شرکت بیمه، درصد بسیاری کمی را به خود اختصاص می دهد به عنوان مثال در برخی از کشورها به 10 درصد می رسد که در کشور ما بین 2 الی 3 درصد است اما امیدواریم این رقم در سال های بعد افزایش یابد.

وی با بیان اینکه استارت آپ های بیمه ای برای نمایندگان بیمه ضرری ندارند و ضرری هم نخواهند رساند، گفت: استارت آپ های بیمه رقیب نمایندگان بیمه نیستند.
ارسال نظر