تاریخ انتشار: ۱۶:۲۸ - ۱۳ آذر ۱۳۹۸
با حضور وزیر راه و شهرسازی صورت می‌گیرد؛

آغاز عملیات اجرایی فرودگاه بین المللی چابهار

فردا پنجشنبه 14 آذرماه، عملیات اجرایی فرودگاه بین المللی چابهار با حضور وزیر راه و شهرسازی در محل سایت جدید فرودگاه واقع در ضلع شمالی منطقه آزاد چابهار آغاز خواهد شد.

اقتصاد24 - پس از اما و اگرهای بسیار در رابطه با ساخت فرودگاه بین‌المللی چابهار سرانجام فردا (۱۴ آذر ماه) با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار سیستان و بلوچستان، فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء و همچنین مسئولان منطقه آزاد چابهار عملیات اجرایی فرودگاه بین المللی چابهار آغاز خواهد شد.

با وجود موقعیت ویژه منطقه آزاد چابهار که یکی از  مناطق لجستیک به شمار می رود، طی این سالها وجود یک فرودگاه بین‌المللی از خلأهای آن بود.

مرتضی بانک، دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی چندی پیش در مراسم افتتاح برخی از پروژه های منطقه آزاد چابهار، در مورد آخرین وضعیت پروژه ساخت فرودگاه بین المللی چابهار به اقتصاد24 گفته بود: گروه مشاور این پروژه که از یکی از کشورهای پیشرو در امر احداث فرودگاه های بین المللی است همکاری بسیار خوبی دارد و چندین بار که آخرین آن یک ماه پیش بوده است به ایران آمده اند و موضوعات مختلف را بررسی کرده اند. همچنین پیمانکار نیز که از استان سیستان و بلوچستان است، انتخاب و آماده انجام کار است.

رحمدل بامری، فرماندار چابهار نیز در گفتگو با اقتصاد۲۴ گفته بود: بخش اعظم زمین و سرمایه احداث فرودگاه بین‌المللی چابهار را منطقه آزاد تامین کرده است . قطعاً فرودگاه بین‌المللی چابهار می‌تواند در حوزه رشد سرمایه‌گذاری نقش بی‌بدیلی ایفا کند و به سبب این فرودگاه خواهیم توانست زمینه مساعدتری برای حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در منطقه فراهم کنیم. از سوی دیگر وجود فرودگاه در چابهار موجب افزایش سرعت انتقال دانش و فناوری در منطقه خواهد شد و همچنین سرعت انتقال کالا و خدمات در منطقه چابهار و در پی آن رونق تجارت افزایش بسیار چشمگیری خواهد داشت.





لازم به ذکر است؛ فاز اول فرودگاه بین‌المللی چابهار با سرمایه‌گذاری ۵۵۰ میلیارد تومانی از محل منابع منطقه آزاد چابهار و با مدیریت همین منطقه اجرایی می‌شود که این شهر فرودگاهی در ۲۸۱۵ هکتار و در شمال منطقه آزاد چابهار احداث می‌شود.فاز اول فرودگاه بین‌المللی منطقه آزاد چابهار در ۱۳ هزار متر زمین و با ظرفیت حدود ۸۱۷ هزار و ۶۰۰ مسافر در سال ایجاد می‌شود.پیش‌بینی بر این است که فاز اول فرودگاه بین‌المللی چابهار طی ۲۴ ماه آینده به پایان برسد.

ارسال نظر