تاریخ انتشار: ۰۱:۰۰ - ۲۲ آذر ۱۳۹۸

نبرد هیجان‌انگیز سوپراستارها

نامزدهای جایزه انجمن بازیگران آمریکا معرفی شدند و در رویدادی نادر فیلمی غیرانگلیسی‌زبان به نامزد جایزه بهترین گروه بازیگری شد.

اقتصاد24- گروه بازیگران فیلم «انگل» به کارگردانی بونگ جون هو نامزد دریافت جایزه انجمن بازیگران آمریکا شدند. این جایزه معتبر یکی از معیارهای پیش‌بینی برندگان اسکار است و معمولا فیلم‌هایی که اسکار می‌گیرند، جایزه گروه بازیگر انجمن بازیگران را پیش از آن برده‌اند، و همیشه استثناهایی هم وجود دارد، مثل «کتاب سبز» برنده اسکار سال قبل که این جایزه را نگرفت.


به هر روی «انگل» به عنوان فیلمی غیرانگلیسی‌زبان با نامزد شدن برای این جایزه گامی بزرگ به سوی اسکار برداشته است. فیلم برنده نخل طلایی جشنواره کن بخت اصلی اسکار بهترین فیلم‌ خارجی است و در چند رشته دیگر هم شانس اسکار گرفتن دارد. درست مثل «رُما» در دوره پیشین اسکار. «انگل» برای رسیدن به این جایزه با گروه بازیگران فیلم‌های «ایرلندی»، «روزی روزگاری در هالیوود»، «جوجو خرگوشه» و «بمب‌شل/ بمب‌خبری» رقابت می‌کند.

البته «انگل» در جایزه‌های انفرادی نامزد نشده است. این جایزه‌ها محل رقابت سوپراستارهای هالیوود شد.

در رشته بهترین بازیگر مرد شانس اصلی واکین فینیکس است که در «جوکر» تحسین تمام منتقدان سینما را برانگیخت. فینیکس برای رسیدن به این جایزه باید مدعیانی مثل لئوناردو دی‌کاپریو در «روزی روزگاری در هالیوود»، کریستین بیل در «فورد علیه فراری»، آدام درایور در «داستان ازدواج» و تارون اگرتون در «راکت‌من» رقابت کند.


نامزدهای بهترین بازیگر زن هم از میان ستاره‌های هالیوود انتخاب شده‌اند. شارلیز ترون برای بازی در «بمب‌شل»، اسکارلت جوهانسون در «داستان ازدواج»، رنه‌ زلوگر در «جودی»، سینتیا اریوو در «هریت» و لوپیتا نیونگو در «ما»‌ برای این جایزه رقابت می‌کنند.

نام‌های بزرگی هستند که از این فهرست جا مانده‌اند. مشهورترین غایب فهرست نامزدهای بهترین بازیگر مرد بی‌شک رابرت دنیرو است که همانند گلدن گلوب اینجا هم نادیده گرفته شد. در بخش بهترین بازیگران زن غایب اصلی آکوافینا است که البته برای بازی در فیلم «وداع» نامزد گلدن گلوب شده است.

بخش بهترین بازیگر مرد نقش مکمل هم محل نبرد سوپراستارهای هالیوود است، و از برد پیت در «روزی روزگاری در هالیوود» تا آل پاچینو و جو پشی در «ایرلندی»، تام هنکس در «روزی زیبا در محله» و جیمی فاکس در «فقط رحمت/ Just mercy» برای این جایزه می‌جنگند.

نامزدهای جایزه بهترین بازیگر زن نقش مکمل هم اغلب زنان سوپراستار هستند. اسکارلت جوهانسون در رشته هم نامزد جایزه است. او که با «داستان ازدواج» شانس دریافت جایزه بهترین بازیگر زن را دارد، در این رشته با فیلم «جوجو خرگوشه» نامزد جایزه شده است.

 


جنیفر لوپز هم با فیلم «تیغ‌زن‌ها» نامزد این جایزه شده است. او که برای گلدن گلوب هم نامزد جایزه شد، همان راهی را می‌رود که لیدی گاگا در فصل جوایز سینمایی سال پیش رفت. نیکول کیدمن هم برای بازی در «بمب‌شل» نامزد شده است. فهرست نامزدهای بهترین بازیگر زن نقش مکمل با لارا درن در فیلم «داستان ازدواج» به پایان می‌رسد.

منبع: خبرآنلاین
ارسال نظر