تاریخ انتشار: ۱۷:۲۹ - ۲۴ آذر ۱۳۹۸
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی:

واردات محصولات کشاورزی، سرکوب‌ تولید داخلی است

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی نسبت به واردات بی‌رویه در بخش کشاورزی اظهار نگرانی کرد و گفت: واردات بی رویه محصولات کشاورزی، سرکوب تولید داخلی است.

اقتصاد24- عباس کشاورز، سرپرست وزارت جهاد کشاورزی روز یکشنبه در نشست خبری با حضور معاونین وزارت جهاد کشاورزی و اصحاب رسانه افزود: لازم است بین ورود دانش و تکنولوژی جدید بخش کشاورزی و واردات محصولات کشاورزی تفاوتت قایل باشیم زیرا در مواردی همچون برنج و شکر در برخی از سال‌ها بیش از نیاز داخلی، واردات انجام شده است.

وی با بیان اینکه رونق تولید اولویت اصلی بخش کشاورزی است، اظهارداشت: رویکرد واردات کشور نگران کننده است و من به عنوان یک مسوول نمی توانم در مقابل تصمیمات وارداتی‌ها یک تنه بایستم.

کشاورز تصریح کرد: واردات کالا با دانش و تکنولوژی متفاوت است و ما مجاز نیستیم که کشاورزان و تولیدکنندگان را از دسترسی به تکنولوژی و دانش روز محروم کنیم به طور مثال ارقام چغندرقند فعلی ما اگر در هکتار 42 تن عملکرد دارد، بذرهای جدید خارجی 56 تن در هکتار عملکرد دارد.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: بنابراین اگر کشاورزی بخواهد بدون رانت بذر وارداتی کیفی وارد کند، نه تنها ایرادی ندارد بلکه افزایش تولید از این محل  به نفع  منافع ملی کشور است.

وی با بیان اینکه اکنون کشور در واردات بذر سبزی و صیفی وابستگی دارد، اضافه کرد: بذر سبزی و صیفی هیبرید است و آنچه که در کشور تولید می شود تولیدکنندگان را راضی نمی کند.

کشاورز بر این باور است که ما باید برای تبادل دانش و تکنولوژی جدید به کشور از کمک نهاد های بین المللی بهره بگیریم.

منبع: ایرنا
ارسال نظر