تاریخ انتشار: ۱۱:۰۸ - ۰۴ دی ۱۳۹۸

مخالفان FATF مسئولیت مخالفتشان را بپذیرند

سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: مخالفان FATF که بیش از یک سال کشور را معطل نگه داشته و هر روز بهانه می‌آورند آیا حاضرند مسئولیت مخالفتشان را بپذیرند.

اقتصاد۲۴- فاطمه سعیدی با اشاره به پایان مهلت گروه اقدام ویژه مالی (FATF) به ایران برای تعیین تکلیف دو لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) و الحاق به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی (پالرمو) گفت: مهمترین مساله درباره FATF حالت تعلیقی است که کشور دچار آن شده است آن هم در وضعیتی که در همین مدت مهمترین متحدان منطقه‌ای و غیر منطقه‌ای ما پیغام داده‌اند که در صورت نپیوستن به این سازمان امکان همکاری متقابل با ما در حوزه‌های مالی را نخواهند داشت.

وی ادامه داد: در شرایطی که بار‌ها دولت و مجلس استدلال خود را شفاف بیان کرده‌اند، مخالفان تنها به بیان کلیات می‌پردازند و هیچ حرف کارشناسی و تخصصی برای رد این لوایح شنیده نمی‌شود. آن‌ها فقط می‌گویند در صورت پیوستن به FATF امکان کمک به متحدانمان را نخواهیم داشت و اطلاعاتمان را به دشمنان می‌دهیم، ولی حتی به خودشان زحمت توضیح نمی‌دهند که چگونه این اتفاق می‌افتد.

سعیدی یادآور شد: وزیر خارجه و معاونانش بار‌ها برای همین کلیات مجهول پاسخ‌های مستدل ارائه کردند، اما انگار عده‌ای نمی‌خواهند بشنوند و در این وضعیت هرگونه تلاش برای اقناع آن‌ها فایده‌ای نخواهد داشت.

نماینده تهران در پایان خاطرنشان کرد: مخالفانی که انواع تریبون‌ها را در اختیار دارند آیا حاضرند به ملت ایران تضمین دهند و مسئولیت مخالفتشان را بپذیرند؟ بیش از یک سال کشور را معطل نگه داشته اند و هر روز یک بهانه می‌آورند. در نهایت امیدواریم آنچه واقعا به مصلحت کل کشور است، در صحن مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب برسد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر