اقتصاد24 - غلامرضا سلیمانی در بازدید از اداره کل بازرسی، حسابرسی داخلی و مبارزه با پولشویی، ضمن اعلام این مطلب افزود: شفافیت در صنعت بیمه یک آرمان بزرگ است و بازرسی و نظارت باید مسیر شفافیت در صنعت بیمه را هموار کنند.
رییس کل بیمه مرکزی از اداره کل بازرسی، حسابرسی داخلی و مبارزه با پولشویی به عنوان دیده بان بیمه مرکزی یاد کرد و اظهار داشت: میزان رضایتمندی بیمه گذاران از خدمات صنعت بیمه، هدف نهایی نهاد ناظر است و نیروهای این اداره کل باید با دقت و حساسیت بسیاری بر امر پرداخت خسارتها و جلب رضایت مردم نظارت کنند.
وی صنعت بیمه را از مجموعههای مهمی دانست که خدمات را به صورت بی واسطه به مردم عرضه میکنند و در همین راستا تصریح کرد: اثر اجتماعی پرداخت صحیح، به موقع و کامل خسارات بیمه گذاران میتواند تصویر مناسبی از صنعت بیمه در جامعه ارائه کند و به همین خاطر باید تلاش کنیم تا نارضایتیهای مردمی به حداقل برسد.
رییس شورای عالی بیمه از همکاران این اداره کل خواست تا ضعفهای آیین نامههای موجود را بررسی و اعلام کنند تا در راستای اصلاح آنان اقدامات لازم به عمل آید.
دکتر سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت سلامت مالی در صنعت بیمه تاکید کرد و گفت: در فرآیند افزایش سرمایه شرکتهای بیمه، باید منشا سرمایهها و مساله مبارزه با پولشویی با جدیت دنبال شود، هر چند که خوشبختانه سلامت صنعت بیمه در بخشهای مختلف اقتصادی به عنوان یک الگو مطرح شده است.
وی سود بیمه در سال مالی جاری را بالغ بر ۴۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: از این میزان سه هزار میلیارد تومان سهم کارگزاران و نمایندگان شبکه فروش است و باید به گونهای عمل کنیم که سهم شبکه فروش هم با سلامت مالی توام باشد.
دکتر سلیمانی در پایان با قدردانی از تلاشهای صورت گرفته در سه حوزه بازرسی، حسابرسی داخلی و مبارزه با پولشویی بر ضرورت تعامل و همپوشانی این سه واحد مهم بیمه مرکزی تاکید کرد.
شایان ذکر است در ابتدای این بازدید کاظم فیروزپوری بندپی- مدیرکل بازرسی، حسابرسی داخلی و مبارزه با پولشویی، گزارش کاملی از عملکرد همکاران این مجموعه ارائه کرد و در پایان مدیران و کارکنان به طرح دیدگاهها و مسائل موجود خود پرداختند.