تاریخ انتشار: ۱۰:۳۷ - ۰۸ دی ۱۳۹۸
از سال ۹۳ تاکنون؛

اشتغالزایی ۵۲۰۰ نفری سازمان منطقه آزاد ماکو در بخش صنعت و معدن

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو از اشتغالزایی ۵۲۰۰ نفری سازمان منطقه آزاد ماکو از ابتدای سال ۹۳ تا ۹ ماهه سال ۹۸ سازمان منطقه آزاد ماکو خبر داد .
اقتصاد۲۴ – ابراهیم جلیلی با اشاره به اینکه در حوزه صنعت ۳ هزار و ۳۱۳ نفر اشتغالزایی تاپایان ۹ ماهه سال جاری انجام شده است افزود: در حوزه معدن و برداشت مصالح نیز از سال ۱۳۹۴ تا کنون یک هزار و ۴۴۸ نفر و در حوزه‌های خدمات و کارگاه‌های صنعتی نیز به تعداد۴۳۹ نفربصورت مستقیم اشتغالزایی شده است.

جلیلی با اشاره به اینکه در صورت بهره برداری از پروژه‌های کشاورزی سد کرم آباد فقط در بخش زراعت برای سه هزار نفر بصورت مستقیم اشتغالزایی می‌شود و صنایع جانبی مختلفی نیز ایجاد می‌شوند؛ اظهارداشت: هم اکنون ۱۱۶ واحد صنعتی و معدنی که شامل ۱۰۲ واحد صنعتی و ۱۴ واحد معدنی بصورت فعال در منطقه آزاد ماکو فعالیت می‌کنند.

سازمان منطقه آزاد ماکو در سال ۱۳۹۱ تشکیل و از شمول قوانین و مقررات عمومی دولت مستثنی بوده و منحصرا" بر اساس قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری، صنعتی جمهوری اسلامی ایران و اساسنامه‌های مربوط اداره می‌شوند و در موارد پیش بینی نشده در قانون و اساسنامه‌های مرتبط، تابع قانون تجارت می‌باشد.

منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان‌های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال غرب کشور واقع است.

مساحت این منطقه حدود چهار هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، حدود ۲۰۰ هزار نفر است.

منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای ۱۴۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و ۱۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.
منبع: منطقه آزاد ماکو
ارسال نظر