تاریخ انتشار: ۱۳:۵۴ - ۰۸ دی ۱۳۹۸

خبر وزیر راه از زمان افتتاح متروی هشتگرد

وزیر راه و شهرسازی گفت: افتتاح مترو هشتگرد یک گام بلند برای جایگزینی حمل و نقل خودرویی به حمل و نقل ریلی است و باید با چنین پروژه‌هایی بتوانیم سهم ریل در سبد زندگی مردم را افزایش دهیم.
 
اقتصاد۲۴-محمد اسلامی در مراسم بهره‌برداری از ۲۴۳ دستگاه ناوگان ریلی با بیان اینکه امروز دومین مرحله از بهره‌برداری ناوگان جدید تولید داخل در سال جاری است گفت: تولید داخل در بخش حمل و نقل ریلی نشان می‌دهد که فعالان این صنعت به معنای واقعی کلمه اهتمام ویژه برای توسعه و رونق تولید ملی داشتند و به طور قطع کشورمان ظرفیت‌های بالایی برای تولید در بخش‌های مختلف از جمله صنعت ریلی دارد.

اسلامی با تاکید بر اینکه اگر ارتباط منطقی بین صنعت داخل، سازمان‌های مادر و بین شرکت‌های بهره‌بردار و تولیدکننده وجود داشته باشد هیچ شرکت تولیدکننده‌ای بدون سفارش و هیچ شرکت بهره‌برداری بدون ناوگان نخواهد بود گفت: واگن ساز‌ها توانسته‌اند ۳۴۴ دستگاه واگن جدید تحویل دهند که این موضوع در ۲۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

وی ادامه داد: این میزان تولید و تحویل سفارشات نشان می‌دهد که اگر تصمیم و سیاست درستی وجود داشته باشد حتی با وجود تحریم‌ها که دشمن مدعی است حداکثر تلاش خود برای فلج کردن صنعت و اقتصاد ایران کرده است نه تنها این تحریم‌ها بی‌تاثیر است بلکه باعث شده پتانسیل‌های بخش‌های مختلف کشور در راستای خودکفایی و تولید داخل افزایش یابد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: همچنین باید بتوانیم در مسیر رشد ارزش افزوده را بالا ببریم و استعداد ایرانی را در بازار‌های بین المللی هم نشان دهیم.

وی با تاکید بر اینکه این سیاست پابرجا است اظهار داشت: امیدوارم این حرکت پیوسته تداوم داشته باشد.

اسلامی با اشاره به پرداخت ۱۸ میلیارد تومان از محل تبصره ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید به حساب راه‌آهن گفت: این یک پیام روشن دارد که ما می‌توانیم با اجرای قوانین نسبت به تامین منابع مالی پروژه‌ها اقدام کنیم و در راستای رونق تولید گام برداریم. امیدوارم تامین منابع از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۸ هم هر چه زودتر اجرایی شود.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر تولید ریل‌باس در کشور گفت: امروز تولید ریل‌باس یک ضرورت است چرا که باید بتوانیم حمل و نقل حومه‌ای را توسعه دهیم تا راهکاری برای رفع آلودگی هوا باشد.

وی ادامه داد: هر چه قدر که بتوانیم تردد‌های خودرویی را به تردد ریلی منتقل کنیم به نسل آینده کشور کمک کرده‌ایم؛ توسعه حمل و نقل ریلی برای حفظ محیط زیست یک ضرورت است.

اسلامی از افتتاح مترو هشتگرد در هفته جاری خبر داد و گفت: افتتاح مترو هشتگرد یک گام بلند برای جایگزینی حمل و نقل خودرویی به حمل و نقل ریلی است و باید با چنین پروژه‌هایی بتوانیم سهم ریل در سبد زندگی مردم را افزایش دهیم.
ارسال نظر