تاریخ انتشار: ۲۲:۳۲ - ۰۹ دی ۱۳۹۸
آخرین آمارهای ارائه شده نشان می‌دهد؛

رشد ۸۵ درصدی ریالی و ۱۱ درصدی ارزی سرمایه‌گذاری صنعتی در کیش

۸۹۳ میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و ۸۵۳ هزار دلار سرمایه گذاری ارزی در بخش صنعت کیش در بازه زمانی آذر ۹۶ تا آبان ۹۷ محقق شده است.

اقتصاد۲۴- تعداد ۶ شهرک صنعتی به مساحت تقریبی ۲۴۴ هکتار و با ۳۱۹ واحد فعال که ۷۸ درصد از حوزه صنعتی منطقه آزادکیش را تشکیل می‌دهد؛ موجب اشتغال بیش از ۴ هزار و ۹۳۳ نفر در این بخش‌ها شده است که نشان از پویایی صنعت و اقتصاد در کیش دارد.

علاوه بر آمار مطلوب اشتغال در بخش صنایع کیش، تعداد ۴۷ جواز صادر شده برای فعالیت بخش خصوصی و تاسیس واحد صنعتی از سوی سازمان منطقه آزاد کیش در مدت زمان آذر ۹۷ تا آبان ۹۸ در مقابل تعداد ۲۲ جواز صادر شده در بازه زمانی مشابه از آذر ۹۶ تا آبان ۹۷ بالغ بر ۱۱۴ درصد افزایش داشته است.

بر اساس این گزارش، از مجموع ۴۷ جواز تاسیس صادر شده برای ایجاد واحد صنعتی در مدت مذکور، ۳۴ جواز منجر به صدور پروانه بهره برداری شد.

با توجه به صدور ۳۴ جواز تاسیس، ۸۹۳ میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و ۵۵۳ هزار دلار سرمایه گذاری ارزی از آذر ۹۷ تا آبان ۹۸ محقق شده است که به نسبت مدت مشابه در آذر ۹۶ تا آبان ۹۷ سرمایه گذاری در بخش ارزی و ریالی به ترتیب ۴۹۸ هزار دلار و ۴۸۲ میلیارد ریال بوده است و رشد ۸۵ درصد در بخش ریالی و ۱۱ درصد در بخش ارزی را نشان می‌دهد.

گفتنی است اجرای قوانین و مقررات مناطق آزاد یکی از تاثیرگذارترین عوامل تحقق سرمایه گذاری‌ها در کیش است که باید بدان توجه شود.
 
 
منبع: منطقه آزاد کیش
ارسال نظر