اقتصاد۲۴ – غلامحسین مظفری سه شنبه، دهم دی در آیین آغاز عملیات اجرایی توسعه و نوسازی باند جنوبی فرودگاه بین المللی کیش، با بیان اینکه توسعه و نوسازی و ایجاد فضای مناسب فرودگاه بین المللی کیش از ضرورتهای این جزیره است؛ گفت: با توجه به ظرفیتها جزیره کیش، طرحهای زیرساختی جزیره را با سرعت و کیفیت مطلوب پیش میبریم.
مظفری، باند جنوبی را یکی از زیرساختهای اصلی این طرح معرفی کرد و گفت: این طرح ظرف دوازده ماه آینده به اتمام خواهد رسید.
همچنین مظفری آغاز ساخت ایستگاه سوخت رسانی و اتمام طرح پایانه فرودگاه بین المللی کیش را ازمهمترین اقدامات عمرانی حال حاضر این سازمان بر شمرد و اظهار داشت: با تامین منابع مالی، این طرح عمرانی با وقفه سه ساله، فعالیت خود را از نو آغاز کرده است و تا پایان سال ۱۳۹۹ به بهره برداری خواهد رسید.
وی گفت: با توجه به این که دسترسی به جزیره کیش تنها از مسیر هوایی و دریایی امکان پذیر است از اینرو توجه به زیرساختهای بندر و فرودگاه به عنوان اصلیترین عامل رونق گردشگری، در دستور کار سازمان منطقه آزاد کیش قرار دارد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش توسعه ناوگان هوایی و تجهیزات فرودگاهی را از راهبردهای اصلی این سازمان برشمرد و از خرید بخشی از تجهیزات فرودگاهی خبر داد و افزود: یکی از راهبردهای اصلی ما توسعه ناوگان هوایی است با توجه به این که درخصوص ورود هواپیما جدید به کشور با مشکل مواجه هستیم؛ تلاش شرکت هواپیمایی کیش و سازمان منطقه آزاد کیش این است که هواپیمای جدید رو به هر شکل ممکن در قالبهای مختلف داشته باشیم.
همچنینمدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاههای منطقه آزاد کیش در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بازسازی باند جنوبی تا ۳۶۰۰ متر نهایی شده و از ۳۶۰۰ تا ۴۰۰۰ ادامه پیدا میکند افزود: طرح توسعه باند جنوبی نیز انجام شده و طول باند از ۴۰۰۰ متر تا ۴۳۰۰ متر افزایش مییابد و با توجه به افزایش عرض باند به ۷۵ متر، امکان نشست و برخاست هواپیماهای پهن پیکر همچون ایرباس A۳۸۰ فراهم میشود.
علی عرب اظهار کرد: باند جنوبی فرودگاه بین المللی کیش، باند اصلی و باند شمالی باند اضطراری است، که با اتمام طرح بازسازی و توسعه باند جنوبی، میزان ظرفیت این فرودگاه، دو برابر افزایش خواهد داشت.
مظفری، باند جنوبی را یکی از زیرساختهای اصلی این طرح معرفی کرد و گفت: این طرح ظرف دوازده ماه آینده به اتمام خواهد رسید.
همچنین مظفری آغاز ساخت ایستگاه سوخت رسانی و اتمام طرح پایانه فرودگاه بین المللی کیش را ازمهمترین اقدامات عمرانی حال حاضر این سازمان بر شمرد و اظهار داشت: با تامین منابع مالی، این طرح عمرانی با وقفه سه ساله، فعالیت خود را از نو آغاز کرده است و تا پایان سال ۱۳۹۹ به بهره برداری خواهد رسید.
وی گفت: با توجه به این که دسترسی به جزیره کیش تنها از مسیر هوایی و دریایی امکان پذیر است از اینرو توجه به زیرساختهای بندر و فرودگاه به عنوان اصلیترین عامل رونق گردشگری، در دستور کار سازمان منطقه آزاد کیش قرار دارد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش توسعه ناوگان هوایی و تجهیزات فرودگاهی را از راهبردهای اصلی این سازمان برشمرد و از خرید بخشی از تجهیزات فرودگاهی خبر داد و افزود: یکی از راهبردهای اصلی ما توسعه ناوگان هوایی است با توجه به این که درخصوص ورود هواپیما جدید به کشور با مشکل مواجه هستیم؛ تلاش شرکت هواپیمایی کیش و سازمان منطقه آزاد کیش این است که هواپیمای جدید رو به هر شکل ممکن در قالبهای مختلف داشته باشیم.
همچنینمدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاههای منطقه آزاد کیش در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بازسازی باند جنوبی تا ۳۶۰۰ متر نهایی شده و از ۳۶۰۰ تا ۴۰۰۰ ادامه پیدا میکند افزود: طرح توسعه باند جنوبی نیز انجام شده و طول باند از ۴۰۰۰ متر تا ۴۳۰۰ متر افزایش مییابد و با توجه به افزایش عرض باند به ۷۵ متر، امکان نشست و برخاست هواپیماهای پهن پیکر همچون ایرباس A۳۸۰ فراهم میشود.
علی عرب اظهار کرد: باند جنوبی فرودگاه بین المللی کیش، باند اصلی و باند شمالی باند اضطراری است، که با اتمام طرح بازسازی و توسعه باند جنوبی، میزان ظرفیت این فرودگاه، دو برابر افزایش خواهد داشت.