تاریخ انتشار: ۱۲:۴۸ - ۱۱ دی ۱۳۹۸

ترساندن؛ ترفند جدید کلاهبرداران اینترنتی

این روزها استفاده از حسِ ترس مردمِ سادهِ دل و برانگیختن آن شگرد، جدیدی است که کلاهبردارنِ اینترنتی ناگزیرند تا برای این حرفه انجام دهند. در این ترفند در پیامکی مطلع می شوید که علیه شما پرونده شکایتی تشکیل شده و برای اطلاع از جزئیات باید مبلغی را بابت ورود به سامانه الکترونیکی پرداخت کنید.
اقتصاد۲۴- این روز‌ها کلاهبردانِ اینترنتی ناچار شدند تا خلاقیت به خرج داده و ابزارِ کارِخود را عوض کنند؛ تا همین اواخر کم نبودند کلاهبردارانی که تلاش می‌کردند تا به مردمِ خوش باور را با عناوینی مثلِ «برنده خوش شانسِ قرعه کشیِ جوایزِ ارزنده» بفریبند و از این طریق با دسترسی به شماره رمز و شماره حساب بانکی، مقصودِ ناصوابِ خود را دنبال کنند، اما ظاهرا با درهم تنیده‌تر شدن کلاف سَردرگُم زندگی دیگر گوشِ کسی به این حرف‌ها بدهکار نیست و برای همین کلاهبران ناچار به تغییر رویه شده اند.
 
استفاده از حسِ ترس مردمِ سادهِ دل و برانگیختن آن شگرد، جدیدی است که کلاهبردارانِ اینترنتی ناگزیرند تا برای این حرفه انجام دهند. آن‌ها در تازه‌ترین ترفند خود با ارسال پیامکی به شما اعلام می‌کنند که علیه شما پرونده شکایتی تشکیل شده و شما می‌توانید از طریق ورود به سامانه پرونده‌های الکترونیکی و پرداخت مبلغی جزئی از جزئیات ماجرا مطلع شوید؛ اینکه شکایت مورد ادعایی در رابطه به خودروی شما یا فعالیت شخص شما بوده است بستگی به خلاقیت کلاهبرداران دارد و طبیعی است که از اساس فاقد وجاهت قانونی باشد.
 
در مواجه با چنین پیامک‌هایی تنها در وهله نخست خونسردی خود را حفظ کنید و از هرگونه تصمیم عجولانه بپرهیزید؛ به یاد داشته باشید در دنیای پیچیده امروز نامیدن شما در یک پیامک با عناوین مثلِ «برنده خوش شانسِ قرعه کشیِ جوایزِ ارزنده» به اندازه نامیدن شما با عناوین دیگری مثلِ متهم، متخلف، مجرم، متشاکی یا... در پیامک‌های دیگر تعجب آور است.
 
ارسال نظر