تاریخ انتشار: ۱۳:۰۸ - ۱۳ دی ۱۳۹۸

لپ تاپ گلکسی بوک فلکس آلفا سامسونگ با قیمت کمتر از هزار دلار معرفی شد

سامسونگ با افزودن عضو تازه‌ای به خانواده لپ تاپ‌های گلکسی بوک خود تصمیم گرفته این سری از محصولات گیمینگش را در سال ۲۰۲۰ گسترش دهد. گلکسی بوک فلکس آلفا لپ تاپی باریک و ۱۳ اینچی با نمایشگر QLED است که با قیمت تنها ۸۳۰ دلار قابل خریداری خواهد بود و در نیمه نخست سال ۲۰۲۰ وارد بازار می‌شود. شاید بد نباشد اشاره کنیم که نسخه‌های پریمیم گلکسی بوک یون و فلکس قیمتی بیشتر از ۱۱۰۰ و ۱۴۰۰ دلار دارند.
اقتصاد۲۴- گلکسی بوک فلکس و یون نخستین لپ تاپ‌های سامسونگ بودند که همراه با نمایشگر‌های QLED عرضه شدند و وعده مصرف بهینه‌تر باتری و روشنایی نمایشگر ۶۰۰ نیت را به همراه مد Outdoor به کاربران خود دادند. گلکسی بوک فلکس آلفا نیز که به نمایشگری فول اچ دی مجهز شده با بهره گیری از همین تکنولوژی و روشنایی صفحه ارائه شده است.

با در نظر داشتن عکس‌های خبری ارائه شده از این محصول می‌توان به شباهت زیاد آن با دیگر مدل‌های گلکسی بوک پی برد که بی نهایت سبک بودند. عضو جدید این خانواده هم که ۱.۱۹ کیلوگرم وزن دارد تنها اندکی از مدل‌های قبلی سینگین‌تر است. صرفا جهت مقایسه باید اشاره کنیم که گلکسی بوک فلکس ۱.۱ کیلوگرم (مدل ۱۵ اینچی آن ۱.۵ کیلوگرم) و گلکسی بوک یون ۰.۹ کیلوگرم (مدل ۱۵ اینچی آن ۱.۱ کیلوگرم) وزن داشتند. نوت بوک ارزان قیمتی که حالا از این رده معرفی شده و تنها ۱۳.۹ میلیمتر ضخامت دارد از دو مدل فلکس و یون با ضخامت‌های ۱۲.۹ میلی متری شان کمی قطورتر است.

درست مانند فلکس و یون، فلکس آلفا هم به حسگر اثرانگشت در کیبورد خود مجهز شده تا لاگین با آن ساده‌تر شود و آرایه‌ای از پورت‌های مختلف هم برای آن در نظر گرفته شده است که از آن جمله میتوان به دو جک USB ۳.۰، سوکت USB-C و اسلات HDMI و یک کارت ریدر microSD اشاره کرد. نکته جالب توجه اینکه جک هدفون از بدنه این لپ تاپ حذف نشده است و در این مجموعه یک جک هدفون هم دیده می‌شود.

البته سامسونگ برای آنکه بتواند نوت بوک جدید خود را با این قیمت ارائه کند باید از برخی امکانات برای آن چشم پوشی می‌کرد؛ برای مثال باتری این دستگاه ۵۴ وات ساعتی است در حالی که مدل‌های قدیمی این سری به باتری‌های ۶۹ وات ساعتی مجهز بودند. پردازنده گرافیکی فلکس آلفا نیز محدود شده و به یک مدل Intel UHD در مقایسه با Iris Pro و NVIDIA MX۲۵۰ مجهز است که در دو مدل قبلی ارائه می‌شد. در حالی که امکان پشتیبانی از حافظه‌های اس اس دی تا یک ترابایت برای فلکس و یون فراهم بود، بیشینه حافظه داخلی فلکس آلفا ۵۱۲ گیگابایت عنوان شده است که ۱۲ گیگابایت رم نیز آن را همراهی می‌کند.
 
مابقی امکانات این محصول هم عبارتند از پشتیبانی وای فای ۶، پردازنده اینتل کور نسل ۱۰ و اسپیکر‌های استریو. زمان عرضه این محصول هم نیمه نخست ۲۰۲۰ عنوان شده و در نتیجه برای انتخاب گلکسی بوک مد نظرتان زمان زیادی دارید.
 
منبع: دیجیتو
ارسال نظر