تاریخ انتشار: ۰۹:۳۱ - ۱۴ دی ۱۳۹۸
جعفرزاده‌ایمن‌آبادی در گفتگو با اقتصاد ۲۴ مطرح کرد:

شهادت سردار سلیمانی بر اقتصاد آمریکا هم اثر خواهد گذاشت

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: خبر ترور سردار سلیمانی به‌قدری عظیم بود که در فاصله‌ای کوتاه، اثر آن در اقتصاد هم بروز کرد به طوری که قیمت نفت افزایش پیدا کرد و نرخ دلار پایین آمد.
 
محمد آیتی، اقتصاد ۲۴- جمعه ۱۳ دی‌ماه ۹۸ یک روز غم‌انگیز برای ایران بود. روزی که آمریکایی‌ها دست به جنایت بزرگی زدند و سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران را به شهادت رساندند تا بار دیگر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان دهند.
 
این ترور ابعاد زیادی دربرداشت و حتی حوزه اقتصاد را هم تحت تاثیر خود قرار داد، به‌طوری‌که قیمت نفت افزایش و نرخ دلار با کاهش روبرو شد.
 
غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به اقتصاد ۲۴ گفت: به‌نظر من، خبر ترور و شهادت سردار قاسم سلیمانی پس از خبر ارتحال بنیان‌گذار انقلاب اسلامی، دردناک‌ترین خبر برای توده‌های مردم بود.
 
وی افزود: سردار قاسم سلیمانی محبوب قلب‌ها بود و این موضوع را می‌توان در عزاداری‌های خودجوش روز گذشته مردم در سراسر کشور دریافت. قاسم سلیمانی نه فقط حافظ منافع ایران که حتی حافظ منافع منطقه بود و همیشه دغدغه حفظ اسلام را داشت.
 
نایب‌رییس فراکسیون مستقلین تصریح کرد: خبر ترور سردار قاسم سلیمانی به‌قدری عظیم بود که در فاصله‌ای کوتاه، اثر آن در اقتصاد هم بروز کرد. روز گذشته، هم قیمت نفت افزایش پیدا کرد و هم، نرخ دلار پایین آمد و این یعنی ضرر بزرگ برای دولت آمریکا و پیشی گرفتن دولت‌هایی که به نوعی رقیب اقتصادی آمریکا محسوب می‌شوند.
 
جعفرزاده اظهار داشت: شک ندارم که عقلای اقتصادی آمریکا مخالف چنین تصمیماتی هستند، زیرا این نوع عملیات‌ها باعث اتفاقات منفی در اقتصاد آمریکا خواهد شد و بازار، بیش از پیش ملتهب می‌شود.
 
وی در پایان گفت: در طول ۴۰ سال انقلاب، همیشه از سوی آمریکا با تحریم‌های اقتصادی مواجه شده‌ایم و دو سالی است که این فشار‌ها بیشتر هم شده است. از طرفی، ترامپ سعی دارد فشار‌های سیاسی را هم در کنار تحریم‌های اقتصادی بر علیه ایران اعمال کند. به لطف خدا در بُعد سیاسی مشکل حادی کشور را تهدید نمی‎کند به خصوص اینکه پس از انتشار خبر شهادت سردار سلیمانی، وحدت ملی بیشتر هم شد. فقط امیدوارم هرچه زودتر اصلاح ساختار اقتصادی در مملکت صورت بگیرد که در بُعد اقتصادی هم در مقابل آمریکایی‌ها سرافراز باشیم.
ارسال نظر