تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۱۷ دی ۱۳۹۸
مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم؛

۱۰ میلیارد ریال اعتبار صرف توسعه فضای سبز درگهان می‌شود

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم از توسعه فضای سبز شهر درگهان با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال خبر داد.
 
 اقتصاد۲۴- فرج طهماسبی با اشاره به دستور ویژه مدیرعامل این سازمان در راستای توسعه متوازن فضای سبز شهر و جزیره گفت: ساخت مخازن مورد نیاز، توسعه شبکه آبیاری تحت فشار و توسعه فضای سبز شامل کاشت بیش از ۳ هزار اصله درخت و درختچه گلدار از اقدامات در دست انجام در شهر درگهان است.

طهماسبی با تاکید برتلاش‌های این مدیریت برای دستیابی به توسعه متوازن فضای سبز شهری و روستایی افزود: یکی از مهم‌ترین راهبرد‌های اصلی مدیریت امور شهری و روستایی، ارتقا سرانه فضای سبز با هدف افزایش روحیه نشاط قشموندان به عنوان یکی از اجزای کلیدی توسعه پایدار است.

وی ادامه داد: امسال حجم گلکاری شهر درگهان نسبت به سال‌های گذشته بسیار بالا بوده و هم زمان با افزایش کمیت و توسعه فضای سبز، بحث کیفیت بخشی به عرصه‌های فضای سبز نیز در دست اقدام است.

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم افزود: در سال‌های اخیر، نگاه‌های فنی و تخصصی به فضای سبز باعث تقویت نقش و ارزش وجود درختان و گیاهان در فضای شهری و تاثیرگذاری بر تجربه‌های شهروندی و گردشگری شده است.

به گفته طهماسبی، معیار‌های زیست محیطی، عملکردی و زیبایی شناسی درختان تأثیر بسیار مهمی در نحوه انتخاب درخت دارد و این مهم همواره مورد توجه کارشناسان فضای سبز بوده است.
منبع: منطقه آزاد قشم
ارسال نظر