وی با بیان اینکه اهداف و فرصتهای اکسپو به دو دسته اقتصادی- تجاری و فرهنگی - اجتماعی تقسیم میشوند، افزود: تقویت روابط بین الملل در یک موضوع مشترک، تلاش برای برطرف کردن یکی از چالشهای روز دنیا، به اشتراک گذاشتن تجارب آموزنده و فرهنگی در یک موضوع مشترک جهانی و تقویت و حمایت از اکسپوها به عنوان بسترهای تجارب آتی از فرصتهای فرهنگی و اجتماعی این ابر رویداد محسوب میشود.
حسین زاده همچنین نمایش دستاوردهای جدید در حوزه علم و آینده، بهره برداری از فرصتهای تجاری ایجاد شده در پاویون با حضور ۲۵ میلیون بازدید کننده اکسپو و معرفی پتانسیلهای اقتصادی و تولیدی کشور را از جمله فرصتهای تجاری اکسپو برای کشور دانست.
کمیسر ژنرال ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی، به جلسات برگزار شده حول محور این رویداد اشاره کرد و یادآور شد: جلسات متعددی در این حوزه با معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزرای دولت، سرکنسول ایران و مسئولان برگزاری اکسپو ۲۰۲۰ در دوبی برگزار شده است.
وی ادامه داد: به منظور استفاده از فرصتهای تجاری پاویون ایران در اکسپو اقداماتی مد نظر است که از آن جمله میتوان به معرفی محصول در قالب فیلم معرفی ایران به مدت ۱۷۳ روز در video wall، امکان عرضه محصول در فضای تجاری پاویون، مشارکت در ساخت هر یک از سالنهای پاویون و نام گذاری آن بنام برند و محصول خود و تبلیغات با شیوههای متفاوت و علمی اشاره کرد.
همچنین در این جلسه مظفر علیخانی، معاون اتاق ایران گفت: به زودی اکسپو در دستور کار هیأت نمایندگان اتاق ایران قرار خواهد گرفت؛ این در حالی است که دولتها این رویداد را مدیریت میکنند و مثل المپیک و جام جهانی فوتبال میماند که دولتها میلیونها دلار هزینه و میلیاردها دلار برداشت میکنند.
وی افزود: دولت باید سیاستگذاری را انجام دهد و خود در کنار بایستد تا بخش خصوصی کار را اجرایی را به دست گیرند.
علیخانی گفت: از ٢٥ میلیون فرصت جذب گردشگر در اکسپوی دوبی میتوان استفاده کرد تا بتوان کالاهای ایرانی را صادر کرد.
منبع: مهر