احمد آریایینژاد، نماینده ملایر گفت: هرچند واردات خودرو، کاری منطقی است و ما هم در مجلس و در بودجه ۱۴۰۴ برای آن، ارزی را پیشبینی کردیم و یکی از اهداف این کار، افزایش کیفیت خودروهای داخلی و کاهش قیمت آنها است، ولی باید توجه داشت با مولفههایی که وجود دارد و گرانیهایی که رخ داده، از یک جایی به بعد اصلاً نمیشود قیمت خودرو را پایین آورد.
محمدتقی نقدعلی، نماینده خمینیشهر گفت: ایران میتوانست همیشه در حوزه خودرو، واردکننده باشد و لزومی ندارد در هر صنعتی به سمت خودکفایی برویم. همین که به صنعت خودرو پرداختیم و سرمایهگذاری بالایی کردیم، کارمان را به جایی رساند که هم در صنعت خودرو و هم در حوزه کشاورزی که میتوانستیم حرف برای گفتن داشته باشیم، وابسته هستیم.
هادی محمدپور، نماینده گناباد گفت: بسیاری از مردم، پولهای خود را از بانک خارج کردند و به شرکتهای خودروساز دادند تا با تحویل خودرو و گذشت زمان، از سود ناشی از آن، امرار معاش کنند. واقعاً برای این اتفاقی که رخ داده متاسفم و مخالفت و انتقاد خودم را نسبت به افزایش قیمت خودروهای داخلی اعلام میکنم.
شرکت کرمان از تحویلدادن اتومبیل مشتریانش سرباز زد و علت این امر را قطعی برق عنوان کرد.
شرکت کرمان موتور از جایگزینی تاکسی های فرسوده تهران با محصولات برقی این شرکت خبر داد.
علی جدی، نایب رییس کمیسیون صنایع مجلس گفت: من خیلی اعتقادی به حضور مافیا در خوردو ندارم. اینکه واردات خودرو کُند پیش میرود، به خاطر تامین ارز است که باید خود دولت در این رابطه جدیتر به موضوع ورود پیدا کند، چون وزارت صمت به تنهایی نمیتواند از پس این چالش بربیاید.
جوابیه سایپا به خبر اقتصاد ۲۴ ؛
در پی انتشار خبری با عنوان «تیموری از سایپا رفتنی شد/ ظهیری، نجفیان و شیخ زاده گزینههای مدیرعاملی سایپا»، مدیریت مطالعات راهبردی و رسانه گروه خودروسازی سایپا جوابیهای خطاب به این رسانه منتشر کرد.
وعدههای دو وزیر روی زمین ماند
بازار خودرو همچنان با رکودی سنگین و سخت روبروست و هنوز وعدههای دولتی سیزدهم در حوزه صنعت و بازار خودرو محقق نشده است
ثبت نام ایران خودرو ویژه خودروهای پژو پارس، آریسان و تارا آغاز شد.
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در توئیتر نوشت: با حمایتهای خوب وزیر محترم صمت و نظارتهای مستمر مجلس، واردات خودرو سرعت گرفته است