تاریخ انتشار: ۰۳:۰۰ - ۲۱ دی ۱۳۹۸

پامپئو خواستار گسترش حضور ناتو در عراق شد

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا با تکرار اظهارات بی‌اساس و دفاع از تروریسم اقتصادی علیه ایران مدعی شد که تحریم‌های جدید به پیشبرد «هدف راهبردی» واشنگتن کمک می‌کند.

اقتصاد24-پمپئو که جمعه شب به همراه «استیو منوچین» وزیر خزانه‌داری آمریکا در کنفرانسی خبری دور تازه تحریم‌ها علیه ایران را اعلام کرد، گفت: ما فقط از ایران می‌خواهیم مانند یک کشور عادی رفتار کند.
وی افزود: ما معتقدیم تحریم‌هایی که امروز وضع کردیم این هدف راهبردی را به پیش می‌برد.
پمپئو همچنین اظهار داشت: تا زمانی که اقدامات ایران ادامه داشته باشد، «به وضع و اعمال تحریم ادامه می‌دهیم.»
آمریکا در دور تازه تروریسم اقتصادی، شماری از مقام‌های ایرانی را به فهرست تحریم‌ها افزود. همچنین چند شرکت ایرانی و خارجی و یک کشتی هم تحریم شدند.
دور تازه تحریم‌های پس از آن وضع شد که تنش‌ها میان ایران و آمریکا در روزهای اخیر افزایش یافته است. این تنش‌ها پس از آن بالا گرفت که سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شده و به شهادت رسیدند.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در واکنش به این اقدام تروریستی ده‌ها موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق شلیک کرد.

منبع: فارس
ارسال نظر