تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۲۱ دی ۱۳۹۸

طوفان، گردشگری و ماهیگیری را در قشم کساد کرد

هوای طوفانی بخشی از فعالیت های اقتصادی را در جزیره قشم مختل کرد، بنابراعلام اداره بندرهای مسافرتی و گردشگری شهرستان قشم هم اکنون فعالیت بندرهای مسافرتی و گردشگری متوقف شده و صیادان نیز باید تا عادی شدن شرایط از فعالیت خودداری کنند.
 
اقتصاد۲۴- می‌گویند بارش باران رحمت است، اما ظاهرا این روز‌ها این نعمتِ الهی، فعالیت کسبه گردشگری و صیادان جزیره قشم را کساد کرده است.
 
بنابراعلام اداره بندر‌های مسافری و گردشگری قشم، به دلیل وزش باد شدید، بارش باران و دریای مواج فعالیت بندرهای مسافری و گردشگری  این شهرستان از امروز (شنبه) تا اطلاع بعدی تعطیل است.
 
علی اشتری، رییس اداره بنادر و دریانوردی قشم در توضیح وضعیت کنونی دریا در محدوده جزیره قشم گفت: هم اکنون سرعت باد‌های شمال شرقی تا جنوب شرقی به ۳۰ نات و ارتفاع امواج هفت پا رسیده‌است؛ بیشینه وسعت دید ۶ کیلومتر است که هنگام بارش باران تا ۴ کیلومتر کاهش می‌یابد.
 
به گفته وی، کلیه تردد‌های مسافری از بندر شهید ذاکری قشم به مقصد بندرعباس و جزایر لارک و هرمز متوقف شده است و منطقه گردشگری هنگام نیز برای امروز به طور کامل تعطیل اعلام می‌شود.
 
هرچند به گفته این مقام دولتی امکان تردد لندینگ‌کرافت در بنادر لافت و پُهل برقرار است و مسافران ی‌توانند از این مسیر به سرزمین اصلی تردد کنند، اما فعالیت صیادان نیز باید تا عادی شدن شرایط از فعالیت در اطراف جزایر و سواحل بندر‌های قشم، لارک، هرمز و هنگام خودداری کنند.
 
وی که خواسته است مردم از تجمع در اسکله‌های گردشگری شیب دراز و کندالو خودداری کنند، افزوده است: پایش دریا به صورت مستمر انجام می‌گیرد و در صورت فراهم شدن شرایط، این بندر فعال می‌شود.
 
در شهرستان قشم ۱۹ اسکله مسافری، تجاری و گردشگری دارد و هشت اسکله گردشگری در مناطق شیب دراز، کندالو، هنگام، لافت، گورزین، سهیلی، طبل و گوران شهرستان قشم فعالیت می‌کنند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از شهرستان‌های تابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.
 
شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتردر میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر