تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
در ناحیۀ فولادسازی و ریخته‌گری مداوم انجام گرفت؛

ثبت دو رکورد جدید در فولاد مبارکه

با تولید بیش از ۷۳ هزار و ۵۰۸ تن تختال با سیکل گاز زدایی تحت خلأ در واحد RH ناحیۀ فولادسازی و ریخته‌گری مداوم، رکورد جدیدی در دی‌ماه سال جاری به ثبت رسید.

 
اقتصاد ۲۴ - دانیال نظری، رئیس واحد متالورژی ثانویه فولاد مبارکه، ضمن اعلام این خبر، رکورد قبلی تولید در این واحد را به میزان ۵۵ هزار و ۲۸۳ تن و مربوط به شهریور ماه سال جاری دانست و گفت: واحد گاز زدایی (RH) به‌دلیل قرار گرفتن در سیکل تولید فولاد‌های ویژه از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی از کاهش توقفات، افزایش عمر نسوز و برنامه‌ریزی مناسب و همچنین از تلاش مضاعف کارکنان ناحیۀ فولادسازی و ریخته‌گری مداوم به‌عنوان مهم‌ترین عوامل کسب این موفقیت نام برد و گفت: این رکورد نسبت‌به میزان تولید قبل، ۳۳ درصد افزایش در تولید فولاد‌های خاص را نشان می‌دهد.

کارکنان ناحیۀ فولادسازی و ریخته‌گری مداوم فولاد مبارکه در همین ماه نیز به افتخار دیگری دست یافتند.

رئیس گروه فنی تولید ناحیۀ فولادسازی و ریخته‌گری مداوم در این خصوص گفت: در دی‌ماه همچنین رکورد تولید ماهانۀ فولاد مخصوص لوله‌های انتقال نفت و گازترش گرید API X۶۰ نیز با تولید ۴۳ هزار و ۷۹ تن نسبت به رکورد قبلی که در آبان‌ماه و به میزان ۲۱ هزار و ۵۳۱ تن به ثبت رسیده بود، با ۱۰۰ درصد رشد، بهبود یافت.

محمدعلی شفیعی تصریح کرد: با توجه به بی‌نیاز شدن کشور از واردات این نوع فولاد، این رکورد برای پروژه‌های نفت و گاز کشور و همچنین ذی‌نفعان فولاد مبارکه از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی ثبت این دو رکورد ارزشمند را مرهون تلاش مضاعف کارکنان سخت‌کوش ناحیه، مرکز نسوز، کنترل کیفی، برنامه‌ریزی تولید، متالورژی و روش‌های تولید، آزمایشگاه و سایر واحد‌های پشتیبانی‌کننده دانست و صمیمانه از آن‌ها قدردانی کرد.
 
 
منبع: فولاد مبارکه
ارسال نظر