اقتصاد24 – از زمان گسترش شبکههای اجتماعی، راههای تازهتری هم برای دریافت اخبار به مخاطبان ارائه شد. از شهروند خبرنگاری تا جستجو و پیگیری اخبار در شبکههای اجتماعی. اما در این میان، هنوز هم برای بسیاری از سایتهای خبری سوال است که مخاطبان به چه موضوعاتی بیشتر علاقه دارند.
راههای مختلفی برای این کار وجود دارد. شاید یکی از معتبرترین و سادهترین راهها، مراجعه به گوگل ترندز برای بررسی کلمات کلیدی است که مردم در سایت گوگل آن را جستجو کردهاند. اگر بخواهیم کلمات کلیدی جستجو شده در حوزه اقتصادی را بررسی کنیم، مسائلی از جمله سبد حمایتی دولت، بازار آزاد، بازار سهام، قیمت لحظهای ارز و صرافی ملی چیزهایی است که برای کاربران فارسی زبان در حوزه اقتصاد جای سوال داشته است.
در این میان، مسائلی از قبیل افزایش حقوق بازنشستگان، واحد پول آرژانتین و قیمت خودرو نیز به چشم میخورد. این کلمات مربوط به تمام جستجوهایی است که در یک سال اخیر صورت گرفته است.
در بازه کوتاهتر و در یک ماه اخیر، کلماتی مانند بوی بد تهران، بسته حمایتی بازنشستگان، قیمت دلار، طلا و سبد حمایتی دولت در سال 97 چیزهایی است که بیشتر از موضوعهای دیگر مورد سوال بوده است. در این یک ماه، مسائلی که موردجستجو بوده دقیقا همان مسائلی است که بیشتر از همه اخبار در مورد آن صحبت میشد. به عنوان مثال در چند هفته گذشته که مساله بوی بد تهران مطرح شد، همه به دنبال این بودند که ریشه این بو را پیدا کنند.
یا مساله طلا و ارز و سبد حمایتی دولت در شرایطی در لیست کلمات کلیدی جستجو شده قرار دارد که بیشترین نگرانی از نوسانات ارز در این مدت بود. بر همین اساس هم بیشترین کلمه جستجو شده کلماتی از قبیل قیمت دلار و طلا بوده است.
اما در حوزه کاریابی، بیشترین موضوعی که جستجو شده، مسائلی مربوط به آزمونهای استخدامی بوده است. جستجوی آدرس سایتهایی که نتیجه کاریابی و یا آزمونها را منتشر میکرد، از جمله بیشترین جستجوهای یک ماه اخیر در حوزه کاریابی بوده است.
به گزارش اقتصاد24، گوگل ترند یا گوگل ترندز (Google Trends) یکی از بهترین ابزارهای در دسترس برای سئو و بهینهسازی سایت است.