تاریخ انتشار: ۱۱:۲۷ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۸

مرسدس بنز هفدهم شد!

بیش از ۸۰ سال است که مجله آمریکایی Consumer Reports به بررسی محصولات مختلف موجود در بازار از جمله خودرو می‌پردازد.
 
اقتصاد۲۴- از آنجایی که بررسی‌های این مجله به دور از تعصب و جانبداری‌های بعضا رایج نگاشته می‌شود، مقالات و نتایج منتشر شده در آن از اعتبار بالایی در بین مخاطبین و مشتریان برخوردار است.



یکی از تحقیقاتی که این مجله معتبر انجام می‌دهد، car brands reliability (قابلیت اعتماد برند‌های خودرویی) نام دارد که در آن میزان مشکلات و تعمیرات انجام گرفته بر روی محصولات مختلف یک برند مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

هر چه این میزان در خودرو‌های یک برند کمتر باشد، درجه اعتمادپذیری بیشتری به آن برند اعطا می‌شود.



اخیرا این مجله با تحقیق در بین مخاطبین مجله و سایت خود، لیست با اعتمادترین برند‌ها را منتشر کرده که حاوی نکات جالبی است. در این لیست که نسبت به ارزیابی سال قبل تغییرات زیادی در آن رخ داده، برند لکسوس با کسب امتیاز ۸۶ از ۱۰۰ در صدر قرار گرفته و عنوان با اعتمادترین برند خودرویی را به خود اختصاص داده است.



کمپانی مادر لکسوس یعنی تویوتا که همواره به بی دردسر بودن معروف بوده، با کسب ۷۸ امتیاز در جایگاه دوم ایستاده است. جایگاه سوم نیز با ۷۵ امتیاز به برند آمریکایی بیوک اختصاص یافته که نسبت به رده بندی قبلی یک پله صعود کرده است.

آئودی که در سال‌های اخیر پیشرفت خوبی را تجربه کرده با یک پله تنزل و تعویض جایگاه قبلی خود با بیوک، با ۷۱ امتیاز رده چهارم را کسب کرده و در بین آلمانی‌ها صدرنشین شده است. رتبه پنجم نیز با ۶۹ امتیاز به کیا تعلق گرفته که در رده بندی قبلی در جایگاه ششم قرار داشت.

در ادامه این لیست برند ژاپنی نام آشنای ایرانیان یعنی مزدا با دو پله تنزل اکنون با امتیاز ۶۸ در رتبه ششم قرار دارد؛ بعد از مزدا، هیوندای دیگر برند کره‌ای پرفروش در ایران با ۶۶ امتیاز به رتبه هفتم دست یافته که نسبت به قبل با دو پله رشد مواجه شده است.

نگاهی گذرا به این لیست که در سه دسته خوب (more reliable)، متوسط (reliable) و قابلیت اعتماد کمتر (less reliable) طبقه بندی شده نشان می‌دهد که برند‌های آسیایی کماکان قابلیت اعتماد بیشتری نسبت به سایر برند‌های اروپایی و آمریکایی دارند؛ زیرا شش برند از هشت برند موجود در دسته خوب به این قاره پهناور تعلق دارند.

در دسته متوسط نمایندگانی از هر سه قاره حضور دارند، اما باز هم حضور آسیایی‌ها در آن پررنگ است. بعد از آسیایی ها، به ترتیب اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها بیشترین برند را در این دسته دارا هستند.


دسته سوم که حضور در آن چندان برای برند‌ها خوشایند نیست، بیشتر به برند‌های آمریکایی تعلق دارد؛ هر چند حضور نام تسلا، ولوو و فولکس واگن در این بخش کمی غیرقابل پیش بینی و تعجب برانگیز است.

لینکلن، کادیلاک، جیپ، gmc، تسلا، داج، کرایسلر و رم برند‌هایی هستند که قابلیت اعتماد کمتری نسبت به رقبای خود دارند.

نکته عجیب که رتبه بندی consumer reports را کمی زیر سوال می‌برد اینست که این مجله در بررسی تسلا مدل s امتیاز عجیب ۱۰۳ از ۱۰۰ را به این اتومبیل الکتریکی اعطا کرده بود!

در مقایسه با رتبه بندی سال قبل اینفینیتی بیشترین رشد را داشته و برند‌های سوبارو، ولوو و فولکس واگن هم بیشتر از بقیه تنزل پیدا کرده اند.
 
 
منبع: دیجیاتو
ارسال نظر