تاریخ انتشار: ۲۱:۱۴ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۸

واکنش ایران به قرار گرفتن در فهرست سیاه FATF

سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به قرار گرفتن ایران در فهرست سیاه FATF گفت: انگ پولشویی و انگ تامین مالی تروریسم وصله نچسبی است که قطعا به جمهوری اسلامی ایران نمی چسبد.
اقتصاد ۲۴- سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در اظهاراتی درباره قرار گرفتن ایران در فهرست سیاه FATF گفت: یک سال و اندی بود ایران همه قوانین و مقررات مربوط به پولشویی و تامین مالی تروریسم را اجرا می‌کرد.

وی با بیان اینکه سازوکار‌های بین المللی خاصیت‌های خوبی دارند و خاصیت‌های بدتری هم دارند، اظهار داشت: بردن ایران در لیست سیاه FATF علیرغم همه تلاش‌ها در داخل کشور و همه قوانین و مقرراتی که سعی کردیم مراعات کنیم، صورت گرفته است.

سخنگوی وزارت خارجه بیان کرد: به هر حال انگ پولشویی و انگ تامین مالی تروریسم وصله نچسبی است که قطعا به جمهوری اسلامی ایران نمی‌چسبد.
 

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه این هم از سیاسی کاری‌هایی است که در مکانیسم‌های بین المللی وجود دارد و کشور‌هایی مثل آمریکا و رژیم عربستان سعودی و حتی رژیم صهیونیستی با توجه نفوذ‌هایی که در مکانیسم‌ها دارند، سعی می‌کنند با سیاسی گری جهت دهی کرده و این اتفاقات بیفتد.

موسوی افزود: عربستان به عنوان بانک مرکزی تروریسم و رژیم صهیونیستی به عنوان تروریست دولتی بدترین جنایات و اقدامات و حمایت‌ها را از سازمان‌ها و گروه‌های تروریستی سراسر جهان انجام می‌دهند، ولی شاهدید در شرایطی قرار گرفته اند که ایران را که نهایت همکاری را در این زمینه‌ها و شفافیت فوق العاده‌ای دارد، در لیست قرار می‌دهند.

کارگروه ویژه اقدام مالی FATF امروز (جمعه) ایران را در فهرست سیاه خود قرار داد.
 
منبع: فارس
ارسال نظر