تاریخ انتشار: ۰۸:۱۴ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۸
مدیرعامل سابق بیمه البرز در گفتگو با اقتصاد ۲۴؛

مشکل صنعت بیمه در ایران، نبود رنکینگ است/ دانشگاه‌، مقصر فقدان خلاقیت در بیمه‌

تاجدار اظهار کرد: اگر امروزه تحریم‌ها هم برداشته شود باز هم مشکل در صنعت بیمه کشور وجود دارد و دلیل آن این است که شرکت‌های بیمه در کشور ما رنکینگ ندارند.
 
سحر گلی‌زاده، اقتصاد۲۴- واحد امور بین الملل پژوهشکده بیمه در راستای نیاز این پژوهشکده به ارتباطات جهانی از طریق ایجاد یک دفتر مستقل بین المللی به منظور ارتقای دانش و ارتباطات بین‌المللی اعضای هیأت علمی و توسعه ارتباطات بین الملل پژوهشکده بیمه از این پس به عنوان یک واحد مستقل به ادامه فعالیت می‌پردازد.
 
هدف از شکل گیری این واحد، استقرار کامل واحد امور بین‌الملل متناسب با نیاز‌های پژوهشکده بیمه، برقراری و تقویت روابط مؤثر با روابط بین‌الملل سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف، ایجاد ارتباط و تعامل آموزشی و پژوهشی با مراکز علمی معتبر در سراسر جهان، ارائه طرح‌ها و برنامه‌های نوین به منظور راهبردی‌ کردن سیاست‌های خارجی پژوهشکده بیمه و برقراری ارتباط و تعامل با نشریات معتبر علمی، آموزشی و پژوهشی جهان به منظور دستیابی به اخبار و اطلاعات روز دنیا است.

در همین رابطه سید رسول تاجدار مدیرعامل سابق بیمه البرز در گفتگو با خبرنگار اقتصاد ۲۴ عنوان کرد: واحد امور بین الملل پژوهشکده بیمه برای تعامل و ارتباط دانشی، دعوت اساتید، گرفتن آمار و ارقام، گرفتن اطلاعات شرکت‌ها و کشور‌ها از لحاظ عملکرد و مقالاتی که چاپ می‌شود به روز شده و رابطه‌ای منسجم برقرار کرده است.
 
وی افزود: پژوهشکده بیمه در سال‌های اخیر، عملکرد بسیار خوبی داشته است و نیرو‌های جوان و تحصیلکرده ای در آن مشغول فعالیت هستند و کار‌های تحقیقاتی شرکت‌ها را قبول می‌کنند و تا به امروز پژوهشکده از نمره بالایی برخوردار است.

تاجدار با بیان اینکه تنوع و خلاقیت در رشته‌های بیمه‌ای یک بحث آکادمیک است و به دانشگاه‌ها برمی‌گردد، عنوان کرد: نبود تنوع و خلاقیت در رشته‌های بیمه‌ای یک بحث آکادمیک است و به دانشگاه‌ها بر می‌گردد و بحث آموزش عالی است. از طرفی اگر بخواهیم عملکرد صنعت بیمه، بیمه مرکزی و پژوهشکده بیمه را درخصوص بحث تحصیلات و دانش بیمه‌ای بررسی کنید، توجه می‌شوید که بیمه نوعی فن است. این فن از طریق آموزش تجربی و برقراری کلاس‌های کاربردی عملیاتی می‌شود.

مدیرعامل سابق بیمه البرز اظهار کرد: در این زمان هم بیمه مرکزی و هم پژوهشکده بیمه، کلاس‌های آموزشی برگزار کردند.

تاجدار اظهار کرد: اگر امروزه تحریم‌ها هم برداشته شود باز هم مشکل در صنعت بیمه کشور وجود دارد و دلیل آن این است که شرکت‌های بیمه در کشور ما رنکینگ ندارند، به عبارتی یک ریسکی که یک شرکت بیمه در خارج از کشور می‌گیرد اگر نرخ آن ریسک برای آن‌ها ۲ باشد برای کشور ما ۴ است به این دلیل که شرکت‌های بیمه در کشور ما ranking ،rating و scoring ندارند، یعنی فقط بحث تحریم و دانش نیست و با فرض وجود این‌ها در کشور، تعامل با دنیا هزینه‌هایی دارد که بانک‌ها هم در این شرایط قرار دارند و فقط مشکل ما در کشور تحریم نیست.
 
ارسال نظر