تاریخ انتشار: ۱۸:۱۲ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران:

قیمت دلار در سال ۹۹ فراتر از ۱۵ هزار تومان است

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران می‌گوید: با توجه به اینکه سطح تقاضا در بازار و همچنین سامانه نیما کاهش یافته ما شاهد افزایش قیمت دلار در بازار هستیم.

اقتصاد۲۴-  عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران می‌گوید: با توجه به اینکه سطح تقاضا در بازار و همچنین سامانه نیما کاهش یافته ما شاهد افزایش قیمت دلار در بازار هستیم. معتقدیم که چنانچه این رویه ادامه یابد قیمت دلار بعد از سال ۹۹ فراتر از ۱۵ هزار تومان خواهد رفت.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران در پاسخ به این پرسش که آیا وضعیت صادرات کالا‌های غیر نفتی در سال آینده بهبود می‌یابد؟ به خط بازار گفت: پیش از شیوع ویروس کرونا تمام دغدغه ما دور زدن تحریم‌ها بود البته که ما ۴۰ سالی می‌شود که تحریم هستیم، اما تحریم‌ها نتوانست آن طور که باید روند فعالیت تجارت خارجی ما را متوقف کند، اما شیوع این ویروس مرز‌های کشور را بسته و همین موضوع باعث شده که تجارت خارجی ما متوقف شود.
بیشتر بخوانید:آخرین قیمت سکه و قیمت دلار امروز ۲۱ اسفند ۹۸+جدول
سیده فاطمه مقیمی افزود: این روز‌ها نگرانی ما سلامت جامعه آماری است. جوامع بین‌الملل نیز به دلیل شیوع این ویروس پذیرای ورود هیچ کالای ایرانی به کشورشان نیستند. مگر اینکه تصمیم‌سازان تمهیدات اساسی بیاندیشند؛ بنابراین با بسته شدن مرز‌ها تصویر خوشایندی را برای سال آینده نمی‌بینیم.

او درباره قیمت دلار در سال آینده اظهار کرد: تا پیش از شیوع ویروس کرونا درآمد اصلی دولت فروش نفت و اخذ مالیات‌ها بود این در حالی است که قیمت هر بشکه نفت به ۳۰ دلار رسیده است. همچنین در روز‌های پایانی سال بخش اعظم درآمد فعالان بخش‌خصوصی در این ماه محقق می‌شد که با این شرایط عملا تمام کسب و کار‌ها متوقف هستند؛ بنابراین چطور می‌توان انتظار داشت که سطح درآمد دولت افزایش یابد.

مقیمی تصریح کرد: با توجه به اینکه سطح تقاضا در بازار و همچنین سامانه نیما کاهش یافته ما شاهد افزایش قیمت دلار در بازار هستیم. معتقدیم که چنانچه این رویه ادامه یابد قیمت دلار بعد از سال ۹۹ فراتر از ۱۵ هزار تومان خواهد رفت.
 
منبع: خط بازار
ارسال نظر