تاریخ انتشار: ۰۸:۰۰ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر در گفت‌وگو با اقتصاد۲۴ مطرح کرد؛

شاهد تعطیلی بی‌سابقه واحدهای طلا و جواهر هستیم/ اقتصاد ایران به‌طور جدی آسیب دیده است

کشتی‌آرای گفت: افزایش قیمت جهانی طلا و بالا رفتن نرخ ارز در کشور باعث شد بسیاری از واحد‌های تولیدی این صنف تعطیل شوند که متاسفانه باید بگویم این میزان از تعطیلی تاکنون بی‌سابقه بوده است.

اقتصاد۲۴- از اردیبهشت سال ۹۷ که آمریکا تصمیم گرفت از توافق برجام خارج شود، به مرور زمان نرخ ارز در کشور با نوسان روبرو شد و این افزایش تا پایان سال ۹۸ ادامه پیدا کرد.

از سوی دیگر، افزایش قیمت جهانی طلا و بالا بودن قیمت ارز در ایران، قدرت خرید مردم را بیش از هر زمان دیگری پایین آورد و در کنار همه این‌ها، شیوع ویروس کرونا کار را برای فعالان این حوزه سخت‌تر از همیشه کرد.

محمد کشتی‌آرای، نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر در گفت‌وگو با اقتصاد۲۴ درباره چالش‌های بازار طلا در سال ۹۸ گفت: ماه‌های پایانی سال ۹۸ با افزایش قیمت جهانی طلا و همچنین قیمت ارز، شاهد گران شدن طلا در کشور بودیم که همین خود دلیلی برای رکود در این بازار باشد، یعنی هم خرید و هم فروش به‌صورت چشمگیری کم شد.

وی افزود: افزایش قیمت جهانی طلا و بالا رفتن نرخ ارز در کشور باعث شد بسیاری از واحد‌های تولیدی این صنف تعطیل شوند که متاسفانه باید بگویم این میزان از تعطیلی تاکنون بی‌سابقه بوده است.


بیشتر بخوانید: ریزش ۵۰ درصدی تقاضای خرید طلا با شیوع کرونا


کشتی‌آرای با بیان اینکه کشور در شرایط عادی نیست اضافه کرد: همه خبر از رکورد اقتصادی در کشور داریم و طبیعی است که باید منتظر بود و دید سیاست‌های اقتصادی دولت در سال ۹۹ به چه صورتی وضع و اجرا خواهد شد. از طرفی ویروس کرونا هم فعلاً مهمان ایران است و باید منتظر ریشه‌کن‌ شدن یا حداقل کنترل آن بود تا ان‌شاالله بازار و اقتصاد به حالت پیش از کرونا که تا حدی خرید و فروش داشت، برگردد.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تصریح کرد: هفته‌هاست که ارزش سهام در کشور‌ها کاهش پیدا کرده و رشد اقتصادی در دنیا منفی شده است که این مسئله تحت تاثیر ویروس همه‌گیر کرونا بوده است. به تبع همین اتفاق، اقتصاد ایران به‌طور جدی آسیب دیده است و تنها باید آرزو کنیم که این ویروس از بین برود تا پس از آن به بهبود شرایط اقتصادی امیدوار بود.

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
زیبا
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
والااا دلمون میخواد. طلا بخریم درامدمون با تورم مهارنشدنی کشور هم خونی نداره کسی هم فریادرس نیست که کنترل کننده باشه خرجمون شده 90درامدمون روهمون 20مونده با حقوق ازبخور و نمیر هم کمتر که ملت ایران میگیرن بدلیجات هم دیگه نمیشه خرید
ارسال نظر