تاریخ انتشار: ۱۱:۰۲ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۹
کرونا به جان اقتصاد افتاد

دو کشوری که بیشترین ضرر اقتصادی را از کرونا دیده‌اند

با شیوع ویروس کرونا در جهان و به خصوص در کشور‌های آسیایی دولت‌ها به سرعت دست به لغو رویدادها، اجتماعات و کنفرانس‌ها زدند به گونه‌ای که در برخی از کشور‌ها اجتماع بیشتر از دو نفر با ممنوعیت همراه شده است.

اقتصاد۲۴- در آسیا که شیوع ویروس کرونا از آنجا آغاز شد لغو رویداد‌ها تا کنون بین ۱۴ تا ۲۵ میلیارد دلار هزینه برداشته است و به گفته کارشناسان تخمین زده می‌شود که لغو رویداد‌ها ماهانه ۱۷ میلیارد دلار به اقتصاد کشور‌های آسیایی خسارت می‌زند.

شیوع ویروس کرونا و لغو رویداد‌ها تنها کشور‌های آسیایی را متضرر نکرده است و دلیل آن هم ساده است لغو رویداد‌ها منجر به لغو رزرو هتل‌ها و خیلی از اماکن گردشگری و تجاری خواهد شد و در نتیجه با به صفر رسیدن رفت و آمد‌ها نه تنها هیچ درآمدی عاید کشور‌ها نخواهد شد بلکه کشور‌ها متحمل پرداخت هزینه‌هایی برای لغو رویداد‌ها خواهند شد.

ماه مارس یکی از پر رویدادترین ماه‌ها در آسیا است چراکه بسیاری از جشنواره‌های بهاری در کشور‌هایی مثل هند، چین و یا کره بازگشایی می‌شوند و خیلی دیگر از رویداد‌ها مثل نمایشگاه اتوموبیل پکن در این ماه در آسیا برگزار خواهد شد و خیلی از گرو‌های موسیقی نیز تور‌های خود را در این ماه از سال آغاز می‌کنند و شیوع بیماری کرونا در این ماه‌ها می‌تواند کشور‌های آسیایی را بیشتر از کشور‌های سایر قاره‌ها متضرر کند.
سایر کشور‌ها نیز از آسیب‌های اقتصادی لغو رویداد‌ها در امان نمانده اند به گونه‌ای که با توجه به آماری که فوربز منتشر کرده است در شهر‌های نیویورک و مریلند آمریکا نزدیک به ۳۱ میلیون نفر برنامه‌های خود را تغییر داده اند و بدون اعمال دولت از شرکت در بسیاری از رویداد‌ها خودداری کرده اند.

در بین تمام کشور‌های جهان دو کشور سنگاپور و تایلند از همه آسیب پذیرتر هستند چراکه اقتصاد این دو کشور بسیار به صنعت گردشگری وابسته است و براساس آخرین آمار‌ها در سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۲۲ درصد درآمد سنگاپور از صنعت گردشگری این کشور بوده است که ۱.۵۹ میلیارد دلار تخمین زده شده است و این رقم در کشور تایلند به نزدیک ۷ میلیارد دلار بوده است و در سراسر آسیا نیز صنعت گردشگری در سال ۲۰۱۸ نزدیک به ۲۰۰ میلیارد دلار درآمدزایی داشته است.
منبع: خبر آنلاین
ارسال نظر