تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
اصلاح ۴ هزار واحدی شاخص در چند ساعت؛

بورس دوشنبه را چگونه آغاز کرد؟

در آغاز معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل با افتی ۴ هزار واحدی به سطح ۵۶۹ هزار واحدی سقوط کرد تا روند اصلاحی خود را آغاز کند.
اقتصاد۲۴- در آغاز معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل با افتی ۴ هزار واحدی، از کانال ۵۷۰ هزار واحدی خارج شد تا پس از دو روز روند مثبت از ابتدای هفته وارد فاز نزولی شود. این در حالی بود که در ابتدای بازار، شاخص با صعود کار خود را آغاز کرده بود.
 

در جریان یک ساعت ابتدایی معاملات روز دوشنبه، سه نماد وبملت، رمپنا و فملی به ترتیب با ۶۱۷، ۶۱۶ و ۵۳۵ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند و تاثیر مثبت ۵۰۵ واحدی نماد همراه نیز نتوانست شاخص را از سقوط نجات دهد
 

در یک ساعت ابتدایی معاملات امروز بورس، بیش از ۴۳۳ هزار معامله انجام شد که طی آن بیش از ۳ میلیون سهم با ارزشی نزدیک به ۲۵ هزار میلیارد ریال دادوستد شد. ارزش معاملات فرابورس نیز به بیش از ۱۳ هزار میلیارد ریال رسید.

به طور کلی فشار عرضه در اکثر گروه‌های صنعت مشاهده می‌شود که بخشی از آن به دلیل عرضه اولیه پیش‌رو در چهارشنبه این هفته، و بخشی دیگر به دلیل کندی و اختلال در ثبت سفارش‌ها بوده است. این در حالی بود که بر خلاف بورس، معاملات اکثر نماد‌های فرابورس در محدوده مثبت بوده و سه نماد شگویا، دماوند و ذوب تاثیرگذارترین نماد‌ها در شاخص کل فرابورس بودند.
منبع: تجارت نیوز
ارسال نظر