اقتصاد۲۴ - به هر حال ماکسیما همچنان از یک پیشرانه V۶ نیرو میگیرد و پرفورمنسی نسبتا سطح بالا را به مشتریان خود عرضه میکند. سبک و سیاق طراحی بدنه نیسان ماکسیما ۲۰۲۰ به طور واضح نشاندهنده آخرین زبان طراحی شرکت متبوعش بوده و حاوی حجم پردازیهای برجسته و جلوپنجره بزرگ است که هرگز با تویوتا آوالون یا فولکس واگن پاسات اشتباه گرفته نخواهد شد.
بیشتر بخوانید:آئودی R۸ با تیونینگ هنسی و قدرت ۹۱۲ اسببخار معرفی شد
درون کابین این سدان جذاب شاهد صندلیهای خوشفرم با طراحی اسپرت، متریال نرم و باکیفیت در نقاط مختلف، فرمان دی-کات و سیستم اطلاعات سرگرمی با قابلیت همگامسازی تلفن همراه از طریق اپل کارپلی و اندروید اتو هستیم.
شاید از نظر هندلینگ ماکسیما ۲۰۲۰ قادر به ارائه قابلیتهایی همسطح با سدانهای اسپرت مدرن نباشد، اما از نظر استایل حرفهای زیادی برای گفتن خواهد داشت. با این حال استفاده از سامانه دیفرانسیل جلو به جای سیستم انتقال قدرت محرک عقب یا چهار چرخ محرک، یکی از دلایل کم شدن استقبالها از این سدان معروف ژاپنی به شمار میرود.
نیسان ماکسیما ۲۰۲۰ معادل ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۴ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که توسط یک جعبه دنده سی وی تی با قابلیت تعویض دستی (شبیهسازی شده) به سوی چرخهای جلو روانه میشود. مصرف سوخت این خودرو درسطح شهر، جاده (بزرگراه) و سیکل ترکیبی به ترتیب برابر با ۱۱.۸ و ۷.۸ و ۹.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است.
نیسان ماکسیما ۲۰۲۰ در قالب پنج تیپ اس، اس-وی، اس-ال، اس-آر و پلاتینیوم عرضه شده که در ادامه به طور مختصر با آپشنهای استاندارد این مدلها آشنا خواهید شد.
بیشتر بخوانید:آئودی R۸ با تیونینگ هنسی و قدرت ۹۱۲ اسببخار معرفی شد
درون کابین این سدان جذاب شاهد صندلیهای خوشفرم با طراحی اسپرت، متریال نرم و باکیفیت در نقاط مختلف، فرمان دی-کات و سیستم اطلاعات سرگرمی با قابلیت همگامسازی تلفن همراه از طریق اپل کارپلی و اندروید اتو هستیم.
شاید از نظر هندلینگ ماکسیما ۲۰۲۰ قادر به ارائه قابلیتهایی همسطح با سدانهای اسپرت مدرن نباشد، اما از نظر استایل حرفهای زیادی برای گفتن خواهد داشت. با این حال استفاده از سامانه دیفرانسیل جلو به جای سیستم انتقال قدرت محرک عقب یا چهار چرخ محرک، یکی از دلایل کم شدن استقبالها از این سدان معروف ژاپنی به شمار میرود.
نیسان ماکسیما ۲۰۲۰ معادل ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۴ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که توسط یک جعبه دنده سی وی تی با قابلیت تعویض دستی (شبیهسازی شده) به سوی چرخهای جلو روانه میشود. مصرف سوخت این خودرو درسطح شهر، جاده (بزرگراه) و سیکل ترکیبی به ترتیب برابر با ۱۱.۸ و ۷.۸ و ۹.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است.
نیسان ماکسیما ۲۰۲۰ در قالب پنج تیپ اس، اس-وی، اس-ال، اس-آر و پلاتینیوم عرضه شده که در ادامه به طور مختصر با آپشنهای استاندارد این مدلها آشنا خواهید شد.
نیسان ماکسیما نسخه اس با قیمت ۳۵,۱۴۵ دلار به عنوان مدل پایه دارای آپشنهای رفاهی زیر خواهد بود:
فرمان چرمی، رینگهای آلومینیومی ۱۸ اینچی، اتولایت، رهیاب، نمایشگر ۸ اینچی لمسی، بلوتوث، اپل کارپلی، اندروید اتو، مانیتور دید عقب، روکش پارچهای صندلیها، تهویه متبوع اتوماتیک دوگانه، کروز کنترل، استارت دکمهای و ورود بدون کلید، پکیج ایمنی موسوم به شیلد ۳۶۰ درجه شامل مواردی همچون: هشدار برخورد از جلو، ترمز خودکار اضطراری، سامانه تشخیص عابر پیاده، مانیتورینگ نقاط کور، هشدار ترافیک پشت سر، هشدار انحراف از مسیر، نوربالا خودکار، ترمز خودکار عقب، پایش هوشیاری راننده، کیسه هوای عقب.
از سوی دیگر باید خاطرنشان کنیم که نیسان ماکسیما موفق به دریافت ۵ ستاره ایمنی از موسسه بیمه و امنیت بزرگراههای ایالات متحده NHTSA در سال ۲۰۱۹ شده و امنیت بسیار بالایی را به محضر سرنشینان خود پیشکش میکند.
حین حرکت در جاده با این سدان زیبای ژاپنی به ندرت پیش میآید که به توان موتور بیشتری نیاز داشته باشید. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت این خودرو کمتر از ۶ ثانیه است و جعبه دنده نیز کار خود را به خوبی و بهتر از انواع سایر همراه سی وی تی به انجام میرساند؛ چرا که دارای حالت شبیهسازی شده ۷ سرعته است. در اینجا شاهد سواری بسیار نرم و آرامش بخشی هستیم که در کنار سکوت مناسب کابین و عملکرد نرم موتور شش سیلندر، لذت کمنظیری را در سرنشینان ایجاد میکند.
در حال حاضر نسل هشتم نیسان ماکسیما نسبت به قبل از جنبههای لوکس بیشتری برخوردار شده است؛ کابین این ماکسیما بسیار تاثیرگذار و گیرا است، توان پیشرانه در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارد و طراحی مناسب و خاص بدنه که سایر محصولات برند نیسان از آن بیبهرهاند. به نظر میرسد نیسان ماکسیما بیشتر یک خودرو خانوادگی است تا این که یک سدان اسپرت باشد و میتواند به خوبی از پس از نیازهای یک خانواده پنج نفره درآید.
مزایا: فرمانپذیری دقیق، پیشرانه پرقدرت شش سیلندر V شکل، سواری نرم و راحت، صندلیهای اسپرت، طراحی داخلی روحبخش، طراحی خارجی آیندهنگرانه، برخورداری از ترمز اضطراری و هشدار تصادف از جلو به صورت استاندارد.
معایب: ماکسیما در عبور از پیچها به اندازه بعضی رقبای دیفرانسیل عقب خوب عمل نمیکند، کابین مقداری تنگ و کم جا به نظر میرسد.
منبع: دیجیاتو