اقتصاد۲۴ -تیونینگ هر محصول، به ویژه خودرویی سوپراسپرت، کار آسانی نیست و ممکن است از ارزش محصول بکاهد. این موضوع ممکن است به دلیل استفاده از قطعات ارزانتر از نمونههای استفادهشده در خودرو باشد و بر دینامیک خودرو تأثیر منفی بگذارد.
بیشتر بخوانید:فروش مدل سفارشی مازراتی کواتروپورته شوتینگبریک
شرکت تیونینگ هنسی (Hennessey) ادعا میکند در تیونینگ نسل دوم آئودی R۸، با وجود افزایش قدرت، قابلیت رانندگی آن حفظ شده است. طبق گفتهی هنسی، رانندگی با این خودرو آئودی با اضافهشدن یک جفت توربوشارژر فرقی نکرده است؛ با اینکه قدرت درخورتوجه بیشتری دارد.
آئودی R۸ از پیشرانهی ۵/۲ لیتری V۱۰ تنفسطبیعی بهره میبرد. نسخهی پرفورمنس R۸ V۱۰ قدرتی معادل ۶۱۱ اسببخار و ۵۸۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند و در ۳/۱ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتربرساعت میرسد و نهایت سرعتش نیز ۳۳۱ کیلومتربرساعت است.
هنسی برای ارتقای قدرت خودرو آئودی R۸ بستهی HPE۹۰۰ را ارائه کرده است. این بستهی ارتقا یک جفت توربوشارژر، سوپاپهای تخلیهی فشار هوای توربو، سامانهی مکش هوا، لولههای اگزوز ساختهشده از فولاد ضدزنگ، پمپ روغن و یک سامانهی اینترکولر با سیال خنککنندهی آب را شامل میشود؛ درنتیجه، محصول هنسی میتواند ۹۱۲ اسببخار در ۷،۴۰۰ دوربردقیقه تولید کند.
آئودی R۸ با تیونینگ هنسیآئودی R۸ با تیونینگ هنسیآئودی R۸ با تیونینگ هنسیآئودی R۸ با تیونینگ هنسی
قدرت خالصی که محصول هنسی به چرخها میفرستد، ۷۵۰ اسببخار است؛ درنتیجه، صفر تا ۹۶ کیلومتربرساعت را تنها در ۲/۶ ثانیه طی میکند. آئودی R۸ با کیت HPE۹۰۰ میتواند مسافت ۴۰۰ متر را در ۹/۸ ثانیه و با سرعت ۲۳۳ کیلومتربرساعت طی کند؛ بنابراین، در دستهی معدود خودروهایی قرار میگیرد که این مسافت را در کمتر از ۱۰ ثانیه طی میکنند.
پیشرانهی تنفسطبیعی آئودی R۸ گنجایش زیادی برای تقویت دارد. پیشازاین، شرکت تیونینگ آندرگراند ریسینگ (Underground Racing) نیز در سال ۲۰۱۶ موفق شده بود ۲،۲۰۰ اسببخار خالص به چرخهای این سوپراسپرت آلمانی منتقل کند. محدودیت تیونینگ، هزینهی تمامشدهی پروژه، مصرف سوخت، تولید گازهای آلاینده و میزان نیاز مشتری به کارایی قدرت خودرو است.
منبع: زومیت