تاریخ انتشار: ۱۰:۳۷ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
شرکت بورس کالای ایران خبرداد:

آمادگی بورس کالا برای عرضه اموال مازاد بانک‌ها

مدیر مطالعات اقتصادی شرکت بورس کالای ایران ضمن اعلام آمادگی همه جانبه سازمان بورس کالا در راستای عرضه اموال مازاد بانک‌ها افزود: فعلا اقدامی از طرف عرضه‌کنندگان املاک مازاد صورت نگرفته است.
اقتصاد۲۴جواد فلاح گفت: در سال گذشته و در جلسات متعددی که در این راستا برگزار شد، سازمان بورس کالا اعلام کرد که از لحاظ زیرساختی و مقرراتی آمادگی کامل برای عرضه املاک مازاد شبکه بانکی را دارد.

وی گفت: در نهایت سازمان بورس کالای ایران آمادگی این را دارد که از همین لحظه عرضه املاک مازاد بانک‌ها را صورت دهد و در این میان، عرضه کننده نیز باید اراده استفاده از این مسیر فراهم شده را برای انجام این اقدام داشته باشد.

مدیر مطالعات اقتصادی شرکت بورس کالای ایران، تصریح کرد:در جلسات با حضور وزرای اقتصاد، مسکن و شهرسازی، شرکت فام و شرکت‌های کارگزاری، سعی بر این شد که به مسائل پیش روی این اقدام پرداخته شود، اما موانع پیش رو غیرکلیدی بودند.

فلاح تشریح کرد: برای مثال، مسائلی از قبیل این که حداقل ارزش یک ملک باید ۲۵۰ میلیون تومان باشد و یا دارای سند قطعی و یا پایان کار باشد ممکن است محدودیت‌هایی را ایجاد کند، اما با این حال همچنان تعداد قابل توجهی از اموال مازاد بانکی از این فیلتر‌ها رد شده و قابلیت عرضه در بورس را دارند.

وی اذعان داشت: بورس کالای ایران در این جلسات برای کاهش محدودیت‌ها نیز اعلام آمادگی کرده، اما در ابتدا قصد دارد برای جلب اعتماد ذی نفعان و خریداران، املاک بدون مشکل را عرضه کند.

مدیر مطالعات اقتصادی شرکت بورس کالای ایران اضافه کرد: در فاز‌های بعدی نیز به سراغ املاکی خواهیم رفت که مشکلات حقوقی اندکی دارند و آن را در قالب اطلاعیه‌های عرضه برای خریداران ذکر کرده و آن‌ها را در جریان مشکلات این اموال قرار می‌دهیم.
منبع: چابک آنلاین
ارسال نظر