تاریخ انتشار: ۱۰:۱۶ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
رکوردشکنی شاخص ادامه دارد؛

اولین جزئیات از شروع بورس شنبه

در آغاز معاملات روز شنبه ۳۰ فروردین بازار سهام، شاخص کل با رشدی ۱۴ هزار واحدی به سطح ۶۶۰ هزار واحدی صعود کرد.
اقتصاد۲۴ - در آغاز معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل با رشدی ۱۴ هزار واحدی وارد کانال ۶۶۰ هزار واحدی شد تا همچنان به روند صعودی خود ادامه دهد.

در ۴۰ دقیقه ابتدایی معاملات بورس، بیش از ۲۸۰ هزار معامله صورت گرفت که طی آن یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون سهم با ارزشی بالغ بر ۱۶ هزار میلیارد ریال داد و ستد شدند. این در حالی است که ۵ نماد عرضه اولیه پرتقاضای شستا، تملت، زکوثر، شگویا و صبا فعلا متوقف بوده و معاملات خود را از ساعت ۱۲:۳۵ دقیقه تا ۱۳:۳۰ دقیقه انجام خواهند داد.

در جریان معاملات اول وقت امروز، سه نماد فولاد، فملی و تاپیکو به ترتیب با ۱۵۶۸، ۱۱۶۷ و ۶۹۱ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند.


در معاملات فرابورس نیز ذوب، مادیرا و فرابورس تاثیرگذارترین نماد‌ها بر سبزپوشی بازار بودند. در این بازار نیز بیش از ۱۶۰ هزار معامله در ۴۰ دقیقه ابتدایی بازار انجام شد که ماحصل آن معاملاتی با ارزشی بالغ بر ۸ هزار میلیارد ریال بود.
 

معاملات بازار سهام در حالی انجام می‌شود که امروز جو حاکم بر اکثر نماد‌های صنعتی مثبت بوده و نماد‌های دو گروه بانکی‌ها و دارویی‌ها با صف‌های خرید سنگین همراه هستند. به نظر می‌رسد پس از انتشار خبر قیمت‌گذاری جدید دارو، استقبال از نماد‌های گروه دارویی به شدت افزایش یافته است. این در حالی است که اکثر کارشناسان تجارت‌نیوز نیز روندی مثبت را برای شاخص کل در این هفته پیش‌بینی کرده‌اند.

بورس در حالی اولین روز معاملاتی این هفته خود را آغاز کرده که در دو هفته اخیر به طور متوسط بیش از ۸ درصد بازدهی داشته است و به نظر می‌رسد پس از عرضه اولیه شستا، این روند دست‌کم در کوتاه مدت ادامه داشته باشد.
منبع: تجارت نیوز
ارسال نظر