تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹

ورود مجلس به ماجرای کُشتن جوجه‌های یک روزه

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی از بررسی امحا کردن جوجه‌های یک روزه توسط مرغداران خبر داد و گفت: بالاخره روز‌های کرونایی تمام می‌شود و رستوران‌ها و مراکزی که گوشت مرغ استفاده می‌کنند باز می‌شوند، نباید بگذاریم تا آن روز صنعت مرغداری از بین برود
 
اقتصاد۲۴- در روز جمعه (۳۰ فروردین)، ویدئویی از دفن جوجه‌های یک روزه منتشر شد؛ که واکنش‌های منفی از سوی مردم و مسئولین را به همراه داشت. در همین راستا، رئیس جمهور به وزیر اطلاعات دستور داد نسبت به اقدام غیرقانونی و غیر اخلاقی از بین بردن جوجه‌های یک روزه سریعا رسیدگی شود و عاملان آن تحت تعقیب قرار گیرند.

در همین راستا احمد کیخا، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس، در واکنش به ویدئوی منتشر شده در فضای مجازی در خصوص دفن جوجه‌های زنده یک روزه گفت: امروز از مسئولان ذی ربط، نمایندگان مختلف اتحادیه‌ها و انجمن‌ها دعوت کردیم به کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی بیایند تا درباره این اتفاقات توضیحاتی را ارائه دهند و برای حل مشکل پیش آمده در خصوص بازار مرغ هم‌اندیشی داشته باشیم. جدا از این جلسه، مکاتباتی واصل شده است و صحبت‌هایی هم با اعضای اتحادیه و انجمن داشتیم تا به اصل موضوع در خصوص اتفاق صورت گرفته پی ببریم.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان مطرح می‌کنند که کاهش تقاضا برای مصرف گوشت مرغ در یک ماه اخیر بواسطه تعطیلی بسیاری از رستوران‌ها و تالار‌ها که مراکز عمده مصرف بودند و مردم جشن‌ها و مراسم‌های خودشان را در آن برگزار می‌کردند باعث چنین اتفاقی شده است.

بیشتر بخوانید: معدوم سازی جوجه‌های یکروزه ممنوع شد

وی با اشاره به اینکه حجم فعالیت مرغداران زیاد است، ادامه داد: مرغداران باتوجه به حجم کاری که داشتند جوجه‌ریزی زیادی انجام دادند، اما به دلیل کاهش تقاضا و افت شدید قیمت‌ها دیگر برای‌شان صرفه اقتصادی ندارد که به کار خود ادامه دهند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی تاکید کرد: با کاهش قیمت گوشت مرغ مرغداری‌ها تمایلی به جوجه‌ریزی ندارند، چراکه وقتی متقاضی برای گوشت مرغ نباشد قیمت جوجه افت می‌کند به هزار تومان، ۵۰۰ تومان و ۳۰۰ تومان می‌رسد که اصلا برای مرغدار به صرفه نیست.

وی ادامه داد: مکالماتی با وزرای قدیم و جدید جهاد کشاورزی داشتیم و تاکید کردیم وقت آن است که دولت ورود کند؛ چراکه بحث امنیت غذایی مردم مطرح است. نباید بگذاریم صنعت مرغداری که بعد از صنعت نفت بزرگترین صنعت ماست و شهروندان زیادی در آن مشغول به کار هستند و غذای مردم را تامین می‌کنند زمین‌گیر شود.

وی خاطرنشان کرد: دولت می‌تواند محصولات مرغداران را بخرد و اجازه ندهد قیمت‌ها افت کنند تا این صنعت از توجیه اقتصادی نیفتد. بالاخره این روز‌های کرونایی تمام می‌شود و رستوران‌ها و مراکزی که گوشت مرغ استفاده می‌کنند باز می‌شوند بنابراین نباید بگذاریم تا آن روز این صنعت از بین برود.
منبع: خبر آنلاین
ارسال نظر