تاریخ انتشار: ۱۲:۱۱ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
موسوی:

آزمایشگاه مولکولی در منطقه آزاد اروند به بهره برداری می رسد

مدیر بهداشت و درمان سازمان منطقه آزاد اروند از افتتاح اولین آزمایشگاه مولکولی (کرونا) دانشکده علوم پزشکی آبادان در محدوده منطقه آزاد اروند، خبر داد.
 
اقتصاد۲۴ - سید مهدی موسوی با اعلام این خبر افزود: پس از یک ماه تلاش بی وقفه سرانجام آزمایشگاه مولکولی (ویروس شناسی) با مشارکت دانشکده علوم پزشکی آبادان و سازمان منطقه آزاد اروند روز پنجشنبه ۴ اردیبهشت ماه جاری به مرحله بهره برداری، خواهد رسید.

موسوی خاطرنشان کرد: بعد از این بیمارانی که مشکوک به علائم بیماری کوئید ۱۹هستند و به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند برای تأیید بیماری، نمونه آزمایش آن‌ها به آزمایشگاه مذکور ارجاع داده خواهد شد و در کم‌ترین زمان و به صورت روزانه این کار انجام می‌گردد.

بیشتربخوانید: راه اندازی آزمایشگاه کرونا در منطقه آزاد اروند در حال پیگیری است
وی با بیان اینکه همکاری مشترک سازمان منطقه آزاد اروند و دانشکده علوم پزشکی آبادان بار دیگر باعث یک گام رو به جلو در بهبود وضعیت بهداشت و درمان در منطقه شده است، افزود: این آزمایشگاه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان به صورت مشترک توسط سازمان منطقه آزاد اروند و دانشکده علوم پزشکی آبادان تأمین اعتبار شده است.

مدیر بهداشت و درمان سازمان منطقه آزاد اروند از جمله امتیازات این آزمایشگاه را تشخیص سریع بیماری در منطقه دانست و اظهار داشت: بعد از این در تشخیص کرونا ویروس و هر بیماری ویروسی دیگری، نیازی به ارجاع آزمایشات بیماران به مرکز استان نیست.

شایان ذکر است؛ آزمایشگاه مولکولی (کرونا) دانشکده علوم پزشکی آبادان برای ارائه خدمات به بیماران منطقه آزاد اروند و شهرستان‌های همجوار، از آمادگی لازم برخوردار است.
ارسال نظر