تاریخ انتشار: ۲۱:۲۱ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
قائم‌مقام وزیر صمت اعلام کرد:

فروش‌های اینترنتی ویژه رمضان از ۶ اردیبهشت ماه

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) از توزیع ۲۰۰ هزار تن کالای اساسی در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: فروش ویژه اینترنتی اقلام پرمصرف در این ماه، از فردا (شنبه) ششم اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد.
 
اقتصاد۲۴- حسین مدرس خیابانی در برنامه رهیافت رادیو اقتصاد با بیان اینکه شب عید و ماه مبارک رمضان دو مقطع حساس برای مسئولان حوزه تنظیم بازار کشور است، اظهار کرد: به همین منظور، دولت از مدت‌ها قبل، برنامه‌ریزی منسجمی را برای تهیه و تدارک اقلام مورد نیاز مردم صورت داده و با هماهنگی صورت گرفته با شبکه‌های توزیعی به منظور تامین کالا‌ها و شبکه‌های نظارتی به منظور تشدید نظارت و کنترل بازار، تلاش دارد تا همچون شب عید، ایام ماه مبارک رمضان را نیز به خوبی مدیریت کنند.

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: بر این اساس بالغ بر ۲۰۰ هزار تن کالای اساسی و مایحتاج ضروری مردم در ماه مبارک رمضان توزیع خواهد شد که این کالاها، شاخص‌ترین مایحتاج مورد نیاز مردم در ایام ماه مبارک رمضان هستند؛ این در حالی است که آرامش سایرکالا‌های مورد نیاز مردم نیز فراموش نخواهد شد.
 

بیشتر بخوانید: توزیع ۵۰۰ هزار تن اقلام اساسی ویژه ماه رمضان

وی تصریح کرد: به همین منظور هماهنگی خیلی خوبی با شبکه‌های توزیع، اصناف، فروشگاه‌های بزرگ، تعاونی‌های مصرف کارگری، کارمندی و نیرو‌های مسلح صورت گرفته تا این کالا‌ها بدون هیچ مشکل و با قیمت مناسب به دست مردم برسند.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی با بیان اینکه از ابتدای اردیبهشت ماه بازرسان سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، سازمان تعزیرات حکومتی و اصناف کار نظارت فشرده بر بازار را آغاز کرده‌اند، افزود: طرح نظارت و بازرسی بازار ویژه ماه مبارک رمضان نیز، به موازات این اقدامات در سطح تامین و توزیع کالا‌ها شکل گرفته و در سطح کشور با شدت اجرا می‌شود.

وی از نظارت دقیق بر روی انبار‌های ذخیره کالا به واسطه راه‌اندازی سامانه جامع انبار‌ها خبر داد و اظهار کرد: این طرح با هدف حفظ آرامش بازار و افزایش رفاه حال اقشار آسیب‌پذیر جامعه، جلوگیری از تخلفات احتمالی واحد‌های صنفی و ... به مرحله اجرا در می‌آید؛ ضمن اینکه خوشبختانه با تمهیدات اتخاذ شده در ماه مبارک رمضان، کالا‌ها و اقلام مصرفی خانوار‌ها به میزان کافی، با دسترسی آسان و قیمت مناسب در اختیار مردم قرار می‌گیرد تا شهروندان دغدغه‌ای در این زمینه نداشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه خرما از جمله اقلام پرمصرف در ماه مبارک رمضان است، گفت: دامنه قیمتی خرما به عنوان یکی از کالا‌های پرمصرف مردم در ماه مبارک رمضان، هم در مبادی تولید و هم برای مصرف‌کننده تعیین و در سامانه ۱۲۴درج شده؛ این در حالی است که سامانه مزبور، قابلیت ثبت و رسیدگی به شکایات تخلفاتی نظیر گرانفروشی، اختفاء، احتکار، کم‌فروشی و عدم درج قیمت در خصوص انواع کالا‌ها و خدمات را به صورت آنلاین دارد و از این رو، مردم در صورت مشاهده عرضه کالا‌ها به قیمت‌های بالاتر، می‌توانند در بخش ثبت شکایت سامانه، گزارش تخلف را ثبت تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.

مدرس خیابانی در برنامه رهیافت رادیو اقتصاد ادامه داد: همچنین اقلام صنفی همانند آش، حلیم، زولبیا و بامیه نیز از سوی اصناف و کمیسیون نظارت، قیمتگذاری شده‌اند؛ این در حالی است که نکته حائز اهمیت در این میان، نظم داشتن یک محدوده قابل قبول قیمت، برای عرضه این کالا‌ها است.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی گفت: امسال شرایط خاصی به لحاظ شیوع کرونا در کشور حاکم است و از این رو، تمامی واحد‌های صنفی و مغازه‌داران در قالب همان شیوه‌نامه‌ها و موازین بهداشتی، باید کالا‌ها را به مردم عرضه کنند؛ در این میان پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با اغذیه بیرون‌بر از جمله آش و حلیم نیز از سوی سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه و به واحد‌های صنفی ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه مراجعات مردم برای تامین مایحتاج خود در ماه مبارک رمضان، معمولا یک هفته قبل از شروع این ماه صورت می‌گیرد و حداکثر تا شب‌های قدر ادامه می‌یابد، گفت: اکنون بازار خوشبختانه آرام است و تزریق کالا‌های اساسی نیز تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین اظهار کرد: امسال در ایام عید به خاطر اینکه به مردم گفته شده بود که به دلیل شرایط خاص شیوع ویروس کرونا از منزل خارج نشوند، تلاش کردیم تا مایحتاج آن‌ها را به واسطه راه اندازی جشنواره فروش‌های اینترنتی تامین کنیم که بر این اساس، مرحله دوم این جشنواره از ۱۶ فروردین ماه آغاز شد تا بتوان مایحتاج مردم را به صورت فروش‌های اینترنتی تامین کرده و بخشی از آسیب‌های ناشی از تعطیلی مغازه‌ها و بنگاه‌های تولیدی را به واسطه راه اندازی این طرح، جبران کنیم.

به گفته این مقام مسئول مرحله بعدی جشنواره فروش‌های اینترنتی که ویژه ماه مبارک رمضان تدارک دیده شده است، از شنبه ۶ اردیبهشت ماه همزمان با آغاز ماه رمضان شروع خواهد شد که بر این اساس فروشگاه‌های بزرگ اینترنتی قرار است که صفحه ویژه‌ای را برای فروش اقلام ویژه و پرمصرف ماه مبارک رمضان تدارک ببینند که مردم برای تامین مایحتاج خود به صورت تلفنی و اینترنتی اقدام کنند و همچنان به دلیل رعایت مسائل سلامتی خود، از منزل خارج نشوند.

قائم مقام وزیر صمت خاطرنشان کرد: تمام اصناف و اتحادیه‌ها پای کار هستند تا مردم در اجتماعات نباشند و البته بخشی از ضرر و زیان شغلی جوانان ایرانی که در ناوگان حمل و نقل درون شهری مشغول به فعالیت بوده و از شیوع کرونا آسیب دیده‌اند، جبران شود. پس مردم همچنان برای حفظ سلامت خود در منازل بمانند و برای کمک به این بخش از اشتغال کشور، خرید‌های خود را به صورت تلفنی و اینترنتی سفارش دهند تا چرخ این بخش از اشتغال کشور هم بچرخد.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظر