تاریخ انتشار: ۰۹:۵۹ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
شاخص کل در نیم ساعت بیش از ۱۵ هزار واحد صعود کرد؛

بورس چهارشنبه را چگونه آغاز کرد؟

در آغاز معاملات روز چهارشنبه بازار سهام، شاخص کل به مدد غول‌های بورسی و با رشدی ۱۶ هزار واحدی وارد کانال ۶۸۲ هزارتایی شد.
اقتصاد۲۴- در آغاز معاملات امروز بورس، شاخص کل به مدد تقاضای بالای غول‌های بورسی با رشدی ۱۶ هزار واحدی مواجه شده است. این در حالی است که شاحص کل هم‌وزن نیز بیش از ۳۸۰۰ واحد رشد داشته است.


در ۳۵ دقیقه ابتدایی معاملات، بازار در حالی به رشد خود ادامه می‌دهد که سه نماد فولاد، فارس و وغدیر به ترتیب با ۲۲۹۴، ۱۸۲۷ و ۸۶۷ واحد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. همچنین در معاملات فرابورس نیز سه نماد هرمز، دماوند و ذوب تاثیرگذارترین نماد‌ها بر شاخص هستند.


در جریان ۳۵ دقیقه ابتدایی معاملات امروز بورس، بیش از ۳۰۰ هزار معامله صورت گرفت که طی آن یک میلیارد و ۴۷۲ میلیون سهم با ارزشی بالغ بر ۲۱ هزار میلیارد ریال معامله شد. ارزش بازار فرابورس نیز در این مدت حدود ۱۱ هزار میلیارد ریال بود.

بیشتر بخوانید: جهش بورس با وضعیت واقعی اقتصاد همخوانی ندارد
همچنین گروه‌های بانکی، پالایشی و خودرویی با تقاضای بسیار زیادی مواجه هستند و اکثر نماد‌های این گروه‌ها تشکیل صف خرید داده‌اند. به طور کلی جو حاکم بر بازار همچنان مثبت بوده به طوری که بیش از ۸۰ درصد از نماد‌های بازار در محدوده مثبت معامله می‌شوند.

از دقایقی دیگر نیز، سفارش‌گذاری عرضه اولیه غگیلا آغاز می‌شود. در این عرضه اولیه سهمیه تخصیص یافته به هر کد بورسی ۵۰ سهم در بازه قیمتی ۱۲۰۰۰ تا ۱۲۵۰۷ ریال خواهد بود.
منبع: تجارت نیوز
ارسال نظر