تاریخ انتشار: ۱۴:۱۴ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
عملکرد بورس در ۱۳ اردیبهشت ۹۹؛

رشد بی‌سابقه ۳۹ هزار واحدی شاخص کل

در حالی که شاخص کل بازار سرمایه آخرین روز هفته گذشته را با رشد ۳۲ هزار واحدی به پایان برد، در آغاز هفته جاری نیز نه‌تن‌ها از این میزان رشد عقب‌نشینی نکرد بلکه به ۳۹ هزار و ۳۲۷ واحد رسید.
اقتصاد۲۴- در حالی که شاخص کل بازار سرمایه آخرین روز هفته گذشته را با رشد ۳۲ هزار واحدی به پایان برد، در آغاز هفته جاری نیز نه تنها از این میزان رشد عقب‌نشینی نکرد بلکه به ۳۹ هزار و ۳۲۷ واحد (۴٫۴۸ درصد) رسید و بدین ترتیب توانست کانال ۸۰۰ هزار واحدی را پشت سر گذاشته و به ۹۱۷ هزار و ۴۲۸ واحد وارد شود.

شاخص کل هم وزن نیز از رشد ۹ هزار واحدی در روز چهارشنبه فاصله گرفت و رشد ۱۲ هزار و ۲۹۴ واحدی (۴٫۳۰ درصدی) را در آغاز هفته به ثبت رساند و به ۲۹۷ هزار و ۹۶۲ واحد رسید.

بیشتر بخوانید: عدم تطابق اثرگذاری بورس با وضعیت اقتصادی جای نگرانی است
سه نماد فارس، فولاد و فملی به ترتیب با ۳۱۱۳، ۲۳۸۵ و ۱۶۳۷ واحد همچون چهارشنبه گذشته بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند. همچنین براساس پیش‌بینی کارشناسان سه نماد شیمیایی، فلزات اساسی و سرمایه‌گذاری برترین گروه‌های صنعت را در اولین روز هفته تشکیل دادند.

تعداد معاملات امروز نیز به ۶۷۳ هزار و ۹۵ رسید که طی آن، ۴ میلیارد و ۷۰۸ میلیون برگه سهم با ارزشی بالغ بر ۷٫۱ هزار میلیارد تومان خریدوفروش شد و در پی آن ارزش بازار امروز به ۳۴۴۲ هزار میلیارد تومان رسید.
 
 
 
منبع: تجارت نیوز
ارسال نظر