تاریخ انتشار: ۰۹:۵۷ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
شاخص کل هم‌وزن منفی شد؛

بورس دوشنبه را چگونه آغاز کرد؟

در آغاز معاملات بورس روز دوشنبه، اگر چه شاخص کل رشدی ۴ هزارواحدی را به ثبت رسانده، اما روند کلی معاملات نشان می‌دهد که فشار عرضه در بازار زیاد شده و احتمالا شاخص تا پایان معاملات امروز روندی نزولی داشته باشد.
اقتصاد۲۴- در آغاز معاملات روز دوشنبه ۱۵ اردیبهشت بازار سهام، شاخص کل اگر چه با رشدی ۴ هزار واحدی مواجه شده، اما فشار عرضه در اکثر نماد‌های بازار به شدت به چشم می‌خورد و این موضوع را از عملکرد منفی شاخص کل هم‌وزن می‌توان مشاهده کرد. معامله در محدوده مثبت نماد‌های بزرگی نظیر فملی، وبلمت، کچاد و وغدیر منجر به سبزپوشی شاخص کل شده است.
 

در جریان معاملات اول وقت امروز، سه نماد فملی، کچاد و وبملت به ترتیب با ۱۷۹۰، ۱۱۲۱ و ۱۰۸۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند و نماد رانفور نیز ۵۰۲ واحد شاخص را منفی کرده است.
 

معاملات بازار سهام در حالی پیگیری می‌شود که بسیاری از نماد‌های بازار که در دو روز گذشته با صف‌های خرید سنگین مواجه بودند، امروز در محدوده منفی و صف فروش معامله می‌شوند. وخارزم، فاراک، والبر، وایران، فسازان و ولیز برخی از این نماد‌ها هستند.

در جریان ۳۰ دقیقه ابتدایی معاملات امروز، بیش از ۲۸۰ هزار معامله در بورس صورت گرفت که طی آن بیش از ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون سهم با ارزشی بالغ بر ۲۵ هزار میلیارد ریال داد و ستد شد. ارزش معاملات فرابورس نیز به رقم ۱۰ هزار میلیارد ریال رسید.

همچنین نماد شستا به دلیل نوسان ۵۰ درصدی قیمت امروز متوقف است و معاملات نماد‌های شگویا، غگیلا و صبا از ساعت ۱۲:۳۵ تا ۱۳:۳۰ انجام خواهد شد.
منبع: تجارت نیوز
ارسال نظر