تاریخ انتشار: ۱۱:۳۳ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد:

برنامه‌ریزی برای تحریک تقاضای خرید کالا‌های ساخت داخل

وزیر صنعت، معدن و تجارت ارتقای بهره‌وری از طریق بازسازی و نوسازی صنایع بزرگ و صنوف تولیدی را از جمله برنامه‌های مهم وزارت صمت در سال جهش تولید عنوان کرد و از بازسازی و نوسازی حداقل ۵۰ واحد صنعتی بزرگ و بازسازی و نوسازی حداقل ۱۵۰۰ واحد صنفی تولیدی در سطح کشور در سال ۹۹ خبر داد.
  اقتصاد۲۴-  رضا رحمانی تصریح کرد: این برنامه همسو با برنامه راه‌اندازی مجدد ۲۲۰۰ واحد صنعتی تعطیل و فعال سازی ظرفیت خالی واحد‌های صنعتی با اولویت تامین بازار ۸۰ میلیونی داخل کشور در سال ۹۹ پیگیری می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: یکی از شاخص‌های بسیار مهم و تاثیرگذار در جهش تولید، توجه به بازار ۸۰ میلیونی داخل و تحریک تقاضای خرید کالا‌های مصرفی بادوام ساخت داخل است.

رحمانی گفت: در گام نخست این پروژه، افزایش تولید و تقاضای محصولات لوازم خانگی شامل ماشین لباسشویی، یخچال فریزر، تلویزیون و کولر آبی و همچنین فرش دستباف در سطح بازار داخل در دستور کار است.

بیشتربخوانید:رشد ۶.۲ درصدی تولیدات صنعتی کشور در ۳ ماهه سوم ۹۸
وی افزود: برای تقویت زنجیره‌های صنایع منتخب و افزایش رقابت پذیری آن‌ها این وزارتخانه اجرای بسته‌های سیاستی در خصوص تکمیل زنجیره ارزش صنایع منتخب شامل صنایع نساجی، پوشاک و چرم، صنایع خودرو، صنایع لوازم خانگی، لاستیک و پلاستیک، فلزات اساسی، صنایع پایین دست پتروشیمی و محصولات از کاغذ را در دستور کار قرار داده است.

توجه به توسعه بازار و وتقویت برند‌های ایرانی

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: توسعه بازار ۸۰ میلیونی داخل و همچنین توجه به ظرفیت‌های صادراتی کالا‌های ایرانی به خصوص به کشور‌های همسایه نیازمند ارتقاء جایگاه برند‌های ایرانی و کیفیت تولیدات داخلی است.

رحمانی گفت: این مهم در صنایعی همچون لوازم خانگی و فرش دستباف از اهمیت فراوانی برخوردار است و با وجود همه محدودیتها، می‌توانیم با مهیا شدن عرصه برای بروز و ظهور توان تولید داخل در حوزه صنایع لوازم خانگی، به سمت احیا و تثبیت جایگاه برند‌های ایرانی حرکت کنیم.
منبع: ایسنا
ارسال نظر